HR- og digitaliseringskonsulent til 2-årig projektstilling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at udvikle brugen og understøttelsen af vores HR-data og HR-systemer, så det samlede potentiale kan udfoldes? Synes du, at det er interessant at arbejde med udvikling af brugervenlige processer på HR-området i samarbejde med kollegaer og samarbejdspartnere? Så har vi måske jobbet til dig.

Vi er på udkig efter en proces- og digitalt interesseret ny kollega til vores HR-afdeling, der har lyst til at sætte egen faglighed og nysgerrighed i spil sammen med et team af dygtige og engagerede kollegaer. Der er tale om en fuldtidsstilling med start den 1. februar 2024 og frem til 31. december 2025.

Arbejdsopgaver
Et velfungerende digitalt systemlandskab står højt på dagsordenen på Roskilde Universitet. Dette gælder ikke mindst inden for HR-området, hvor den klare målsætning er at gå ind i en fremtid med valide HR-data og velfungerende digitale HR-processer til gavn for brugerne.
Du vil få mulighed for at træde ind og få en helt central rolle i forhold til vores systemlandskab, og den revision og optimering af mange af vores HR-processer, systemmæssigt såvel som processuelt, der følger med.

Arbejdsopgaverne vil blandt andet være:

  • Deltage i digitale udviklingsprojekter i samarbejde med vores it-afdeling med fokus på HR-systemer og processer.
  • Facilitere og implementere nye arbejdsprocesser for vores brugere af HR-systemerne via behovsanalyser og inddragelse af organisationen.
  • Identificere og optimere interne digitale arbejds- og forretningsprocesser.
  • Indgå i tæt og løsningsorienteret leverandørkontakt.
  • Indgå som sparringspartner på digitale område for den øvrige HR-afdeling.

Vores ønsker og forventninger til dig
Der kan være mange veje til stillingen, men vi forestiller os, at du har en akademisk baggrund med indsigt i statslige HR-processer. Det er en klar fordel, hvis du har erfaring med digitale processer og systemer inden for universitetssektoren.

Vi lægger desuden vægt på, at du:
  • har en selvstændig, struktureret og proaktiv tilgang til dine arbejdsopgaver.
  • har en imødekommende og pragmatisk tilgang til det at yde administrativ service og søger løsninger fremfor ja/nej-svar.
  • er udførende i opgaveløsningen – både i forhold til store – og små opgaver.
  • er god til at skabe relationer og har lyst til at samarbejde med mange forskellige fagligheder.
  • trives med at håndtere komplekse problemstillinger – både selvstændigt og i tæt samarbejde med kolleger.
  • er åben og har lyst til at bidrage til vores stærke kollegiale fællesskab, fagligt såvel som socialt.

Om RUC HR
RUC HR er en afdeling med 20 medarbejdere, og vi beskæftiger os med både drifts- og udviklingsopgaver. Vi er organiseret i tre teams; Et HR-partnerteam, der er ansvarlig for den løbende sparring med universitetets ledere om driften og de juridiske rammer, et organisationsteam der varetager en række tværgående udviklingsopgaver, trivsel og arbejdsmiljø, rådsbetjening og statistik, og et sagsbehandlerteam, der arbejder med den daglige administrative løn- og personaledrift og som indgår i vores tætte partnersamarbejde med de enkelte afdelinger.

I RUC HR har vi et mål om, at vi vil samarbejde på tværs, være proaktive og levere brugbare løsninger til organisationen. Vi tror på, at vores indsats gør en forskel og finder, at det giver mening at understøtte universitetets samlede forskningsindsats og bidrage til indsatsen med at sende vores dimittender ud i verden med en god uddannelse i deres ballast. Så udover et smil og hyggeligt samvær lægger vi vægt på høj kvalitet i opgaveløsningen og et positivt kollegialt miljø med plads til forskellighed, et godt samarbejdsklima og trivsel.

Du vil referere til Katrine Thostrup Thomsen, teamleder i HR, og du vil få et ben i alle tre teams i HR samt få en tæt kobling til it-afdelingen.

Mere information
For yderligere oplysninger om stillingen kan du kontakte teamleder Katrine Thostrup Thomsen på katrinett@ruc.dk.

Ansættelsessamtaler vil blive afholdt i løbet af uge 1 og 2 i 2024.

Ansættelsesvilkår
Du bliver ansat i henhold til overenskomsten mellem Finansministeriet og AC eller anden relevant overenskomst. Der er mulighed for at forhandle et eventuelt tillæg. Der er tale om en 2-årig fuldtidsstilling, dvs. 37 timer om ugen, hvor der inden for en fleksibel arbejdstid er mulighed for at præge egen arbejdsdag.

Vi ser gerne, at du kan tiltræde 1. februar 2024 eller snarest derefter efter aftale.

Ansøgning

Søg stillingen på https://ruc.dk/ledige-stillinger-pa-roskilde-universitet/

Ansøgningen skal indeholde:

1. Motiveret ansøgning

2. CV

3. Dokumentation for uddannelse

Ansøgningsfristen er 30. december 2023.

Materiale modtaget efter fristens udløb vil ikke blive taget i betragtning.

Roskilde Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge hos os.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Roskilde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Tidsbegrænset ansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Roskilde Universitet, Universitetsvej, 4000 Roskilde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 30-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5959457

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet