BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for ledelse og IT-support? Kan du motivere medarbejdere og samtidig sætte dagsordenen for, hvordan RUC Digital lykkes med at professionalisere sin IT-support med brugeren i fokus? Og har du lyst til at gå forrest på en spændende modningsrejse med fokus på bl.a. etablering af grundlæggende ITIL-processer, procesoptimering og kompetenceudvikling. Så kan du være den nye Teamleder, som vi har behov for til IT-Service i RUC Digital.
RUC Digital
Afdelingen er en del af RUC Administration og tæller pt. 45 fuldtidsansatte medarbejdere. Vi varetager digitalisering, it-drift og udviklingsopgaver inden for forskning, undervisning og administration, til Roskilde Universitets godt 7.000 studerende og ca. 1.000 ansatte. I RUC Digital har vi en uformel omgangstone og en bred kontaktflade til det øvrige universitet. Vi lægger stor vægt på at have et fagligt skarpt og inspirerende arbejdsmiljø med mulighed for at deltage i mange spændende projekter inden for en bred vifte af digitaliserings- og udviklingsprojekter.
Arbejdsopgaver og kvalifikationer
Som Teamleder har du det daglige ansvar for IT-Service, der er en del af RUC Digital. IT-Service består af RUC's reception, servicedesk, 1. line AV-support samt et par konsulenter tilknyttet to specifikke institutter. Teamet omfatter 14 fastansatte samt en gruppe studentermedhjælpere og elever.
Det forventes, at teamlederen kan lede IT-Service gennem en spændende udvikling, som skal sikre mere kvalitet og stabilitet i vores leverancer. Arbejdet skal tage afsæt i en holistisk forståelse for brugerrejsen og brugerens specifikke supportbehov på RUC. Det er ligeledes vigtigt, at du som teamleder evner at nedbryde processen i prioriterede indsatser, så organisationen oplever et løbende løft, og samtidig oplever forandringer i et tempo, som er tilpasset den nuværende modenhed. Vi har i RUC Digital ligeledes meget fokus på, hvordan vi kan udvikle vores medarbejdere og skabe en god trivsel, så personaleledelsen er en vigtig del af din hverdag.
Dine primære ansvarsområder vil være at sikre:
- Medarbejdernes trivsel og udvikling. Bl.a. skal du via din personaleledelse have fokus på at skabe sammenhæng mellem trivsel og produktivitet gennem tillid, samarbejde, involvering og anerkendelse
- En kontinuerlig optimering og effektivisering af vores supportprocesser, værktøjer og organisatoriske set-up i IT-Service, inkl. forankring af governance for dette.
- Koordinering og prioritering af det daglige arbejde på strategisk og operationelt niveau, hvor du bl.a. vil indgå i RUC Digitals ledergruppe.
- At IT-Service leverer en god og ensartet service til kunderne med udgangspunkt i brugernes behov.
- Klare målsætninger for IT-Service, som er formidlet og kendt i afdelingen.
- Varetagelse af den daglige ledelse af et team bestående af fastansatte, studentermedhjælpere og elever.
- At du yder faglig sparring til medarbejdere samt med det gode eksempel skaber en kultur med fokus på feedback og anerkendelse.
- At samarbejdet på tværs af RUC og RUC Digital fremmes med fokus på en helhedsorienteret support.
- Prioritering af opgaver, projekter og forbedringstiltag internt i IT-Service samt sikre en løbende justering af supporten i henhold til såvel eksterne forhold, peak-perioder (f.eks. semesterstart og eksamensperioder) samt supportkrav og -ønsker fra forretningen.
Vi lægger vægt på, at du:
- Har erfaring fra en lignende stilling samt har en relevant uddannelse, formentlig på bachelor eller kandidatniveau.
- Er en dygtig personaleleder med et stort drive, som forstår at motivere og udvikle dine medarbejdere.
- Har solid erfaring med IT-support og servicedesk, herunder gerne praktisk erfaring med ITIL og etablering/optimering af processer, værktøjer og organisatoriske aspekter.
- Er en stærk formidler, der kommunikerer ubesværet og klart såvel mundtligt som skriftligt på både dansk og engelsk.
- Har en god forståelse for, hvordan en IT-organisation arbejder og samarbejder på tværs af afdelinger, og evner at nedbryde siloer mellem IT-supporten og øvrige afdelinger.
- Har erfaring med at navigere i en politisk styret organisation og gerne en forståelse for journalisering.
- Er en stærk kommunikator, der også kan udarbejde oplæg til diverse ledelsesforum m.m. efter Vicedirektørens anvisninger.
Ansættelsesvilkår
Du bliver ansat i henhold til relevant overenskomst mellem finansministeriet og relevant organisation. Der er mulighed for at forhandle tillæg. Der er tale om en fuldtidsstilling, dvs. 37 timer om ugen inklusive frokost. Vi ser gerne, at du kan begynde snarest eller efter nærmere aftale.
Mere information
Du er velkommen til at kontakte Vicedirektør Galina lanchina på 4674 3838 eller på gi@ruc.dk.
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 50 og 51. Vi gør opmærksom på, at der mellem 1. og 2. samtaler er et forløb, hvor der indgår test i forbindelse med rekrutteringen.
Ansøgning
Søg stillingen på https://ruc.dk/ledige-stillinger-pa-roskilde-universitet/
Ansøgningen skal indeholde:
1. Motiveret ansøgning
2. CV
3. Dokumentation for uddannelse
Ansøgningsfristen er 12. december 2023.
Materiale modtaget efter fristens udløb vil ikke blive taget i betragtning.
Roskilde Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge hos os.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Roskilde Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Roskilde Universitet, Universitetsvej, 4000 Roskilde
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5948010