BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du en stærk forsknings- og udviklingsprofil inden for teknologiforståelse og digitalt understøttet didaktik? Og er du en engageret underviser, der ønsker at undervise i og om teknologiforståelse på læreruddannelsen? Så har vi jobbet til dig.
På Københavns Professionshøjskole (KP) har vi høje ambitioner om at forske, udvikle og undervise lærere og lærerstuderende i teknologiens mange facetter ift. fag, skole, børn og samfund. Teknologi og digitalisering i samfundet udfordrer og beriger skolens pædagogiske og faglige praksisser og skaber nye forståelser af - og forventninger til – skolens og skolefagenes indhold og formål. Aktuelt er teknologiforståelse et område under massiv udvikling i både grundskolen og på læreruddannelsen.
Vi søger derfor en adjunkt/lektor til faggruppen for teknologiforståelse og til forsknings- og udviklingsprogrammet Digitalisering i Skolen (DiS). Både faggruppe og forskningsprogram har stor faglig bredde og samler alle de ansatte, der arbejder med undervisning, forskning og udvikling, som er relateret til digitalisering og teknologiforståelse. Herunder teknologiforståelse (som undervisningsfag og integreret element i andre fag), digital pædagogik og didaktik, skolens rolle i et digitaliseret samfund og udvikling af læreruddannelsen i relation til digitalisering og teknologiforståelse.
Om dig
Uanset din baggrund skal du betragte både undervisning og forskning som en holdsport, hvor du udvikler, undersøger, analyserer og publicerer i tæt samarbejde med kolleger. Ligesom du skal motiveres af inddragende og praksisrettede forskningsprocesser med deltagelse af flere typer fagpersoner.
Vi lægger vægt på, at du har dokumenteret erfaring med forskning og udvikling om digitale teknologier i relation til skolen. Det er en fordel, hvis du specifikt har arbejdet med innovative undervisningspraksisser, teknologiforståelse og/eller CT (computational thinking).
Vi er åbne for mange relevante fagkombinationer. Vi forestiller os, at du har erfaring med undervisning og fagdidaktik på læreruddannelsen og/eller har en forskningsprofil inden for faglige områder såsom digital pædagogik, digital design, datalogi/informatik, teknoantropologi, informationsvidenskab eller lignende.
Derudover forestiller vi os, at du har:
- en relevant kandidatuddannelse
- en forskeruddannelse (ph.d.-grad)
- dokumenteret erfaring med undervisning – gerne på en læreruddannelse
- lyst til at videreudvikle Danmarks største læreruddannelse i et tæt samarbejde med ledelse, kolleger og studerende
- lyst til at være med til at sætte dagsordenen for udviklingen af teknologiforståelse i skolen og på læreruddannelsen sammen med gode kolleger
- stærke samarbejdsevner og evner at indgå i inkluderende faglige fællesskaber.
Om jobbet
Dine opgaver vil blandt andet være følgende:
- Udvikling og finansiering af forsknings- og udviklingsprojekter: I forsknings- og udviklingsprogrammet Digitalisering i Skolen arbejder vi systematisk med udvikling og finansiering af nye projekter, bl.a. i tæt samarbejde med kolleger i KP's Future Classroom Lab. Som lektor/adjunkt vil du spille en central rolle i både projektudvikling og ekstern finansiering
- Forskningspublicering både nationalt og internationalt: Du skal være motiveret for at publicere forskningsartikler i tæt samarbejde med kolleger til både nationale og internationale tidsskrifter
- Proces og projektledelse: Du vil få ansvar for udviklingsprocesser og projekter, fx ved at drive en projektudviklingsproces fra start til slut, lede eksisterende projekter og indgå i andre koordinerende aktiviteter
- Undervise i teknologiforståelse og lignende fagområder på læreruddannelsen. Det er ikke et krav, at du tidligere har undervist på læreruddannelsen. Men du skal gerne have undervisningserfaring og være didaktisk og pædagogisk velfunderet
- Strategiske tværgående indsatser: Afhængig af din profil kan du blive involveret i arbejdet med nogle af vores mange indsatser, som omhandler integration af teknologiforståelse og digitalt understøttet didaktik i læreruddannelsen - herunder vores kommende tværfaglige fordybelsesuge med fokus på teknologiforståelse i udvalgte fag, vores TEK-didaktiske Center mv.
Om os
Institut for Læreruddannelse har ca. 275 medarbejdere og har ansvar for læreruddannelsen, tegnsprog- og skrivetolkeuddannelsen, tekstilformidleruddannelsen, natur- og kulturformidleruddannelsen samt Nationalt Videncenter for Læsning. Institut for Læreruddannelse har tre forskellige forsknings- og udviklingsprogrammer, herunder et program for Digitalisering i skolen i samarbejde med Institut for Didaktik og Digitalisering. I Digitalisering i skolen er vi optagede af at undersøge og udvikle lærerprofessionel teknologiforståelse, herunder skolernes arbejde med meningsfuld forankring af IT og digitale medier i den daglige undervisningspraksis. Vi har fokus på at udvikle viden og praksisser, der sætter lærerne i stand til at kunne arbejde pædagogisk kvalificeret og kritisk refleksivt med digitalisering i skolen. Lærerne skal kunne omsætte handlemuligheder og perspektiver til kvalificerede fagfaglige, pædagogiske og didaktiske praksisser, der understøtter elevernes lærings- og deltagelsesmuligheder.
Løn- og ansættelsesvilkår
Du bliver ansat som adjunkt eller lektor med start den 1. august 2023. Arbejdstiden er på 37 timer om ugen.
Du bliver ansat i henhold til overenskomst mellem Skatteministeriet og relevant organisation og med udgangspunkt i Bekendtgørelse nr. 1458 af 24. juni 2021 om stillingsstruktur for undervisere ved erhvervsakademier, professionshøjskoler og Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.
Ansættes du som adjunkt, vil du indgå i KP's lektorkvalificeringsforløb.
Ansættelse som lektor forudsætter positiv lektorbedømmelse efter bekendtgørelsen om lektorkvalificering, jf. Bekendtgørelse nr. 673 af 13. maj 2020.
Ved ansættelse som lektor lektorbedømt før 2013-stillingsstrukturen sker ansættelse som udgangspunkt på hidtidige centralt fastsatte løn- og ansættelsesvilkår. Afhængig af de konkrete omstændigheder vil fornyet lektorbedømmelse efter den aktuelle stillingsstruktur (fast-track ordningen) eventuelt kunne aftales.
Arbejdspladsen er beliggende på Humletorvet 3, 1799, København V.
Vil du vide mere?
Københavns Professionshøjskole vil bidrage til udviklingen af det danske samfund, dets velfærd og velstand, kultur og demokrati. Det gør vi ved at sætte nye standarder for professionsbacheloruddannelse, for videreuddannelse og for praksisnær forskning og udvikling. Det kræver ikke alene god, men fremragende undervisning.
Læs mere om Københavns Professionshøjskole og vores strategiske retning ’Fælles om fremragende undervisning’ på www.kp.dk.
For yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte uddannelsesleder Thomas Seiger Behrens på tlf.: +45 41898305.
Interesseret?
Send din ansøgning, CV og eksamensbeviser via ansøgerknappen senest den 05-06-2023.
Vi forventer at afholde samtaler i uge 24.
Københavns Professionshøjskole skeler hverken til køn, alder, etnicitet eller lignende, men alene til kompetence og talent.
_________________________________________________________________________________________
Københavns Professionshøjskole er med mere end 20.000 studerende og 2.000 ansatte en af de største videregående uddannelsesinstitutioner i Danmark.
På Københavns Professionshøjskole uddanner vi pædagoger, sygeplejersker, lærere, socialrådgivere, fysioterapeuter, jordemødre og mange flere.
Sammen med vores samarbejdspartnere vil vi sætte nye standarder for professionsuddannelse, forskning, udvikling og efter- og videreuddannelse inden for skole og pædagogik, sundhed og velfærd, ledelse og forvaltning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Roskilde Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Københavns Professionshøjskole, Humletorvet 3, 1799 København V
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://kp-intern.career.emply.com/ad/adjunkt-lektor-i-teknologiforstaelse-til-kps-laereruddannelse/gp0f0y/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5833940