Administration af Eksterne Forskningsbevillinger på Roskilde Universitet: Bliv En Vigtig Del af Vores Team

Profilbillede
dato

Trives du med meget forskellige typer af opgaver, har udpræget administrativt flair, og ønsker en hverdag, hvor du samarbejder tæt med instituttets forskere om at holde styr på deres eksterne forskningsbevillinger? Så skal du søge mod Roskilde Universitet.

På Institut for Mennesker og Teknologi har vi stor succes med øget hjemtag af eksterne forskningsmidler og er i gang med at systematisere og strukturere indsatsen i både pre- og post-awardfaserne. Vi søger en kollega til at administrere eksterne forskningsbevillinger.

Projektadministrator med stor økonomisk forståelse
Vi har brug for en projektadministrator, der i samarbejde med forskere og administrative kollegaer, følger projektøkonomien i eksterne bevillinger, og sikrer overholdelse af bevillingsgivers og RUCs administrative krav. Vi har bevillinger fra mange forskellige bevillingsgivere, bl.a. DFF, Innovationsfonden, private fonde, EU, Interreg og andre udenlandske bevillingsgivere.

Dine arbejdsopgaver vil primært være:

  • Administrere økonomien i bevillingerne, herunder løbende rebudgettering og prognoser, og ved adhoc henvendelser fra forskere
  • Projektoprettelser af nye eksterne forskningsbevillinger
  • Være ansvarlig for alle administrative opgaver relateret til bevillingerne, herunder at indhente timesedler, sikre frikøb, bistå med løbende opfølgning og afrapportering, koordinere i forhold til ansættelser, behandle fakturaer og rejseafregninger, omposteringer, journalisering mv.
  • Dialog med partnere og bevillingsgivere

Du skal være indstillet på at samarbejde tæt med kollegaer i RUC’s centrale administrative enheder, og kollegaer i egen enhed omkring de daglige opgaver, og om at udvikle arbejdsgange og standarder, fastlægge serviceniveau og definere rolle- og ansvarsfordeling mellem eksempelvis administration og forskere, tilvejebringe data og anden relevant ledelsesinformation.

Du vil få ansvar for din egen projektportefølje, og være primære kontaktperson og sparringspartner for et antal forskere vedr. økonomien i deres eksternt finansierede forskningsprojekter.

Ideelt har du erfaring med administration og økonomistyring af forskningsprojekter i universitetssammenhæng.

Vi lægger vægt på, at du;
  • Har en relevant uddannelse eksempelvis professionsbachelor, bachelor- eller kandidatuddannelse i økonomi, administration eller lignende der matcher opgaverne
  • Har erfaring med bevillingsadministration, herunder god talforståelse, og er fortrolig med excel, og gerne med LDV, Indfak og RejsUd
  • Kan skabe gode samarbejdsrelationer, og har blik for at inddrage relevante parter
  • Er dygtig til at kommunikere på engelsk og dansk – skriftligt og mundtligt
  • Har fokus på at sikre at interne og eksterne krav og regler overholdes
  • Arbejder systematisk, struktureret og i transparente processer
  • Arbejder selvstændigt, er serviceorienteret og opsøgende
  • Har lysten til at tage ansvar for dine opgaver, og evnen at følge opgaverne til dørs
  • Trives med en blanding af faste driftsopgaver og mere udviklingsorienterede opgaver

Enheden for forskningsstøtte vil med ansættelse af vores nye kollega bestå af et team på fem. Du vil få kontorplads i et velfungerende kontor med op til fire kollegaer. Enheden er en del af institutsekretariatet, hvor vi er 25 medarbejdere. Sekretariatslederen har personaleledelse for alle medarbejdere i institutsekretariatet.

Sekretariatet varetager opgaver relateret til instituttets økonomi og drift, HR, understøttelse og økonomistyring af eksternt finansierede forskningsprojekter, uddannelsesadministration og studiemiljø samt sekretariatsfunktioner for studienævn og instituttets råd og udvalg. Vi værdsætter trivsel og godt samarbejde og forventer at du har lyst til at bidrage til at udvikle sekretariatets arbejdsgange, standardisere og optimere processer. Der er en høj grad af selvstændighed og fleksibilitet i arbejdet. Der er mulighed for op til to hjemmearbejdsdage om ugen under hensyntagen til den konkrete opgavevaretagelse.

Institut for Mennesker og Teknologi er orienteret mod at udvikle bæredygtige løsninger, benytte eksperimenterende tilgange og understøtte menneskers aktive engagement. Instituttet omfatter human-, samfunds-, sundheds- og it-videnskabelige samt planlægnings-, interventions- og designorienterede fagområder.

Mere information
For yderligere oplysninger om stillingen venligst kontakt Rikke Sjølin på mail rs@ruc.dk.
Vi forventer at holde første ansættelsessamtale den 25. september 2024.

Ansættelsesvilkår
Ansættelse sker i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikerens centralorganisation (AC) eller HK, alt efter uddannelse og erfaring. Der er mulighed for at forhandle tillæg for kvalifikationer. Ansættelsen er på fuld tid med reference til sekretariatsleder Rikke Sjølin.

Vi ser gerne, at du kan begynde hurtigst muligt og senest 1. november 2024.

Ansøgning
Søg stillingen på https://ruc.dk/ledige-stillinger-pa-roskilde-universitet/

Ansøgningen skal indeholde:

1. Motiveret ansøgning

2. CV

3. Dokumentation for uddannelse

Ansøgningsfristen er 17. september 2024.

Materiale modtaget efter fristens udløb vil ikke blive taget i betragtning.

Roskilde Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge hos os.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Roskilde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Roskilde Universitet, Universitetsvej, 4000 Roskilde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-09-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6106301

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet