BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Informationscentret besvarer telefoniske henvendelser fra borgere, hvilket sker i et tæt koordineret samarbejde med kommunens mange sagsområder. Informationscentret er en del af kommunens Digitaliseringsafdeling, idet der lægges vægt på, at borgerne så vidt muligt også guides til at blive selvhjulpne i forhold til kommunens digitale servicemuligheder. Centret beskæftiger pt. 14 medarbejdere, og stillingen som afsnitsleder for informationscentret refererer til kommunens digitaliseringschef.
Telefoniske henvendelser til Informationscentret kan ske alle dage kl. 9 – 14. Informationscentret har en målsætning om, at flest mulige henvendelser afklares i selve samtalen, og at henvendelser kun viderestilles i tilfælde, hvor dette ikke kan lade sig gøre, f.eks. fordi henvendelsen er del af et mere kompliceret sagsforhold. Ud over de telefoniske henvendelser varetager Informationscentret også vielser og såkaldt Gruppe 2 refusioner
Vores foretrukne kandidat har følgende kvalifikationer:
- Du har dokumenteret ledelseserfaring fra en lignende stilling. Den store volumen af telefonhenvendelser gør informationscentret til en speciel arbejdsplads med særlige rammer og betingelser for teamskabelse og medarbejdertrivsel. Det er meget afgørende for os, at du fra praksis ved, hvad du går ind til i denne stilling. Mestring af tryghedsskabende personaleledelse gennem samarbejde og engagement er en afgørende faktor for at lykkes i stillingen
- Koordinationen med kommunens fagspecifikke sagsområder kræver, at du er vant til at samarbejde på kryds og tværs i en stor organisation med fokus på drift - uden at miste overblikket
- Du har et stærkt borgerfokus og en høj grad af serviceforståelse. Du kan sætte relevante og strategiske mål for Informationscentrets arbejde
- Du har et bredt kendskab til og interesse for myndighedsopgaver og lovgivning inden for det kommunale område.
- Du har konkret erfaring med at tilrettelægge og drive en frontrettet serviceorganisation i det daglige, herunder at sikre, at de rette kompetencer er tilstede hos medarbejderne og at der er effektive kommunikationskanaler "bagud" mod kommunens sagsbehandlerområder.
- Du kan styre centrets økonomi, hvorfor du har konkret erfaring med budgetlægning og regnskabsopfølgning
- Du er robust af sind, er proaktiv og kan håndtere perioder med et højt arbejdspres
Kan du matche disse ting, tilbyder vi til gengæld:
- Et spændende og udfordrende afsnitslederjob i en stor og veldrevet organisation
- Ansvar for en meget vigtig del af en stor kommunes borgerrettede serviceleverancer
- Indflydelse på kommunens fremadrettede servicestrategi
- 16 engagerede og servicemindede medarbejdere
- Fleksibel arbejdstid og mulighed for hjemmearbejde
Stillingen er en fuldtidsstilling (37 timer) og er til besættelse pr. 1. januar 2025. Lønnen forhandles ud fra gældende KL-overenskomster. Ved ansættelsen indhentes straffeattest.
Ansøgningsfrist er mandag d. 4. november. Første runde samtaler forventes afholdt onsdag d. 6. november, mens anden runde samtaler forventes afholdt torsdag d. 14. november.
I mellem de to samtalerunder gennemføres en adfærdsanalyse med en konsulent fra HR.
Spørgsmål til stillingen kan rettes til digitaliseringschef Ole Bech på mail olebe@roskilde.dk og telefon 46313210
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=1e97c5be)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Roskilde Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Roskilde Kommune - Kommunaldirektøren, Køgevej, 4000 Roskilde
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 04-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6134343