Ambitiøs kontorchef til HR og Kompetenceudvikling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Trives du i en spændende og varieret hverdag med mange bolde i luften? Kan du i tæt samarbejde med direktionen sikre en klar, strategisk retning og et solidt forretningsdrevet perspektiv på HR-området i en styrelse i rivende udvikling? Og får du energi af – sammen med et dygtigt hold af medarbejdere – at forene driftsopgaver, udvikling og løbende tilpasning af organisationen? Så er du måske vores nye kontorchef for HR og Kompetenceudvikling.

Fokus på forretningsmål, tværgående analyser, ledelsessamarbejde, trivsel og udvikling
HR og Kompetenceudvikling i Vurderingsstyrelsen skal sikre høj kvalitet og effektivitet i udvikling og implementering af HR-leverancerne, så disse bedst muligt understøtter organisationens mål med fokus på organisatoriske-, kompetencemæssige- og adfærdsmæssige aspekter.

Som kontorchef får du ansvaret for personaleledelsen af et team bestående af ca. 12 erfarne og specialiserede medarbejdere samt 2-4 elever og studenter. Du vil få en hverdag, der spænder over operationelle, taktiske og strategiske opgaver. At kunne navigere fra det strategiske og helt ned til en administrativ eller juridisk opgave/omstændighed er derfor afgørende.

Du skal i jobbet kunne navigere i en organisation med mange forskelligartede opgaver, hvor samarbejde er et nøgleord. Din kontaktflade spænder således bredt internt i Vurderingsstyrelsen, hvor du kommer til at arbejde tæt sammen med dit team, direktionsmedlemmerne samt den samlede ledergruppe i styrelsen. Herudover får du et tæt samarbejde med særligt Økonomikontoret og Ledelsessekretariatet samt med Skatteforvaltningens øvrige styrelser, i særdeleshed Administrations- og Servicestyrelsen, der varetager en række HR-opgaver centralt. Du vil samtidig blive en del af ledergruppen i stabsområdet, hvor HR og Kompetenceudvikling indgår som ét af kontorerne.

Konkret bliver dine opgaver bl.a. at:

  • Videreudvikle kontoret med fokus på at sikre forretningsorienteret HR-understøttelse med høj eksekveringskraft, effektive sagsgange og stor faglig gennemslagskraft.
  • Sikre implementering af de understøttende tværgående tiltag og indsatser, bl.a. driftsledelse via drifts- og projekttavler, PULS mv.
  • Videreudvikle og sikre et forsat stærkt Kompetencehus, der på tværs af organisation sikrer strategisk tilgang til kompetenceudvikling forankret i organisationens behov og med fokus på anvendelse af nyeste viden om kompetenceudvikling, herunder brug af digitale platforme mv.
  • Sikre en komplet implementering af HR-partnerstrukturen med fokus på forretningsdrevet HR præget af ensartede processer med fokus på tværgående samarbejde internt i kontoret.
  • Understøtte aktiviteter, der fastholder, tiltrækker og udvikler dygtige medarbejdere og ledere, herunder ved arbejdet med performanceledelse og attraktive karriereveje.
  • Bidrage til at skabe en attraktiv arbejdsplads med en stærk samarbejds- og performancekultur, hvor der er fokus på udvikling af den enkelte medarbejder.
Pro-aktiv og løsningsorienteret leder med stærke samarbejdsevner
Du har en akademisk uddannelse eller anden tilsvarende relevant uddannelse og har nogle års ledelseserfaring fra en lignende stilling i centraladministrationen, Folketingets Ombudsmand o.l. Alternativt har du flere års ledelseserfaring fra en kommune eller det private, men har tidligere erfaring fra centraladministrationen.

Herudover lægger vi vægt på, at du:

  • Har talent for ledelse og brænder for at udvikle medarbejdere gennem tillid og ansvar.
  • Har en bred HR-værktøjskasse, herunder gerne erfaring med at drive et kompetencecenter og understøtte en stor organisation med lokationer flere steder i landet.
  • Har solid analytisk kapacitet og veludviklede kommunikationsevner, der gør dig i stand til at gennemskue og formidle problemstillinger, resultater og anbefalinger klart og præcist til administrerbare løsninger.
  • Er konstruktiv, samarbejdende og tillidsskabende med et stærkt strategisk blik for forretningens behov, som du evner at omsætte til smidige og solide løsninger på både komplekse og principielle problemstillinger samt operationelle udfordringer.
  • Har politisk flair og erfaring med – samt interesse i – et konstruktivt og tillidsfuldt samarbejde med tillidsrepræsentanter, SU og AMU.
Bliv en del af Stab – en afdeling med høje ambitioner og højt humør
Du bliver en del af Stab, der udover HR og Kompetencekontoret består af Økonomi, Strategisk planlægning og Styring, Ledelsessekretariatet og Center for Jura. Du bliver en del af en erfaren, ambitiøs og ansvarsfuld ledergruppe med det forretningsmæssige kompas på plads.

Ledelsesgerningen tager afsæt i tillid, samarbejde, faglighed, og vi arbejder kontinuerligt og målrettet med den attraktive arbejdsplads i et uformelt og uhøjtideligt miljø, hvor du får mulighed for at arbejde med en samfundsopgave med mening og indflydelse på styrelsens fremadrettede udvikling, herunder opbygning af en stærk kultur med fokus på performance og ansvar via kompetente og fagligt stærke medarbejdere.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning, CV og eksamensbeviser bedes sendt senest torsdag den 23. november 2023 kl. 12.00 via linket ”Søg stillingen”. Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Dronningen.

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte underdirektør Charlotte Tølbøl Lauritsen på tlf. 4191 0234.

Første runde samtaler er planlagt til uge 48 og anden samtalerunde i uge 49. Der vil indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet samt evt. en opgavecase.

Tiltrædelse pr. 1. februar 2024. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.

Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål, men der vil eventuelt være mulighed for varig ansættelse.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Ny Østergade 9, 4000 Roskilde.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Roskilde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Roskilde, Ny Østergade, Ny Østergade, 4000 Roskilde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5936676

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet