BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kan du både lede mennesker og køre truck? Er du stærk på logistik og koordinering? Kan du lede og motivere frivillige chauffører, så genbrugsbutikkerne har tøj og varer hver dag? Så er du måske den nye leder af vores nyopstartede Tøjindsamlings- og Logistikcenter ved Roskilde (T&L Sjælland).
Blå Kors Genbrug vil være byens foretrukne genbrugsbutik. Vi oplever en god og positiv udvikling, og vi skal vokse endnu mere på Sjælland i de kommende år med dig som en helt central person som leder for T&L Sjælland. Logistikcentret skal fungere som hjertet i tøjindsamling og varefordeling til vores butikker på hele Sjælland og er derfor placeret centralt ved Roskilde.
Leder med roligt overblik
Vi søger dig, der er skarp på de gode løsninger ift. logistik og varehåndtering på daglig basis. Med et roligt overblik og godt humør ser du nye muligheder og kan motivere og samarbejde med frivillige, så I sammen sikrer, at butikkerne har tøj og varer nok. Måske har du en håndværksmæssig baggrund? Ledererfaring?
Du bliver ansvarlig for T&L Sjælland. Sammen med de frivillige, du bliver leder for, og dine lønnede kollegaer i Blå Kors Genbrug, bidrager du til forretningsudvikling og ser ”det store vi”.
Du skal kunne lede og koordinere, samtidig med at du selv deltager aktivt i driftsopgaverne hvor det vil være bedst, så hvis du har erfaring med håndværk, lagerarbejde eller chauffør/varelevering, er det en fordel. Har du truckcertifikat, er det godt – men ikke nødvendigt. Det kan du få.
Nyt logistikcenter er strategisk vigtigt
Med baggrund i Blå Kors Danmarks Strategi 2027 udvider Blå Kors Genbrug med flere genbrugsbutikker på Sjælland i fremtiden. Det indebærer indsamling af mere tøj og varer, vi kan sælge i genbrugsbutikkerne.
Logistikcenteret og dit job er derfor en vigtig del af vores strategiske udvikling og helt nyt. Det betyder, at du får stor indflydelse på organisering og tilrettelæggelse af det daglige arbejde – med faglig støtte, tæt samarbejde med to ansatte butiksledere samt en gruppe frivillige chauffører, som du leder. Som bonus får du et job med skønt kollegialt fællesskab og høj grad af mening. Blå Kors Genbrug har flere logistikcentre i Jylland, og meget viden kan overføres og tilpasses.
Dine arbejdsopgaver
I samarbejde med de andre T&L-enheder i Jylland skal du understøtte det arbejde, som alle de 2.300 fantastiske frivillige i vores butikker udfører, så vi sammen kan samle midler ind til Blå Kors Danmarks sociale hjælpearbejde.
Du får en variereret arbejdsdag med frihed og ansvar. Du vil deltage i møder med de to lønnede butiksledere og arbejde med lager og kontor i logistikcentret i Roskilde som udgangspunkt i hverdagen. Der kan være møder på hele Sjælland ude i butikkerne.
I praksis betyder det, at du får ansvar for ledelse af vores nye lager og sikrer daglig håndtering og logistik, når butikkerne skal have tøj og varer tilført. Der skal indsamles tøj fra de tøjcontainere, som butikkerne ikke selv tømmer, og der skal opstilles nye tøjcontainere flere steder, som du får ansvaret for at eksekvere. Det indsamlede tøj læsses af/på med truck i store bure, og sikkerheden skal altid være i top, så vi undgår arbejdsulykker.
Fire vigtige ting om dig
Den rette kandidat kan have mange forskellige faglige kompetencer med i bagagen, når bare du kan nikke genkendende til flere af følgende karakteristika, når du ser dig selv udefra:
- Du er serviceminded og god til at kommunikere med alle mennesker både ”face to face” og digitalt.
- Er selvstarter og overblikssøgende i din ledelse. Tænker praktisk.
- Du kan lede, begejstre og motivere frivillige medarbejdere, så opgaverne bliver løst bedst muligt hver dag, men også tør tage den svære samtale.
- Har interesse i genbrug, bæredygtighed og cirkulær økonomi.
Hvem er Blå Kors?
Blå Kors Danmark er en social hjælpeorganisation med mange års erfaring inden for forebyggelse, rådgivning, behandling, omsorg og efterværn til mennesker med alkohol- og stofmisbrug samt deres pårørende. Der er cirka 700 lønnede og mere end 4.000 frivillige medarbejdere, hvoraf de 2.300 arbejder i Blå Kors Genbrug.
Blå Kors Genbrugs overskud er en både vigtig og nødvendig indtægtskilde for Blå Kors Danmarks indsatser.
Da vi er en social hjælpeorganisation, der hviler på et kristent grundlag, forventer vi, at du som person kan identificere dig med vores kristne livs- og menneskesyn og være loyal over for det i dit arbejde.
Det forventes, at du forholder dig til Blå Kors’ værdier i din ansøgning.
Se mere om Blå Kors Danmark, vores aktiviteter og værdigrundlag på hjemmesiden www.blaakors.dk
Introforløb og oplæring
Vi tager hånd om dig med introforløb, grundig oplæring og har øje for din trivsel.
Udover et job med høj grad af menig, arbejdsglæde, tusindvis af gode kollegaer og en varieret hverdag tilbyder vi en lønpakke med sundhedsforsikring, fuldt betalt pension m.m. Ansættelsesvilkår iht. Blå Kors Danmarks ansættelsesgrundlag.
Ansøg jobbet
Tiltrædelse 1. maj 2024 eller efter aftale.
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte chef for Blå Kors Genbrug, Anders Christensen på 2112 2120 / Acn@blaakors.dk.
Du søger jobbet via nedenstående formular senest den 15. marts 2024 kl. 12.00. Husk at vedhæfte din ansøgning og dit CV samt kopi af gyldigt kørekort. Der vil være to runder af ansættelsessamtaler. Første samtale er 18. marts 2024, og den anden samtale er 21. marts 2024.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Roskilde Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Blå Kors Danmark, Ukendt 0, 4000 Roskilde
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5993983