Bliv en nøglespiller i økonomisk omstilling hos ARGO

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at ruste ARGO til den kommende konkurrence om forbrændingsegnet affald. Og kan du lede det team, der skal gennemføre ARGOs økonomiske omstilling? Så er du måske vores nye regnskabschef i ARGO.

Om jobbet

ARGO er affaldsselskab for ni sjællandske kommuner og blandt landets største. Vi har en solid økonomi og stærk opbakning fra vores ejere. Netop nu forbereder vi os på de største ændringer i rammevilkårene for affaldssektoren i nyere tid. ARGO skal fremover konkurrere på et nyt affaldsmarked, og selskabet deles op i en række nye driftsselskaber med selvstændig økonomi. I den forbindelse implementerer vi samtidig et nyt ERP-system.

Du bliver en del af et stærkt og sammentømret økonomiteam. Du får 5-6 dygtige, ansvarlige og dedikerede kollegaer, hvis grundværdi er grundighed og sikker daglig drift. Sammen med økonomiteamet og økonomichefen bliver du som ny regnskabschef ansvarlig for at klargøre ARGOs økonomi til affaldssektorens nye rammevilkår og for at implementere den nye økonomiske struktur i virksomheden.

Helt centralt står implementering af et nyt ERP-system. Her får du mulighed for at præge de økonomiske strukturer og arbejdsgange, der følger med implementeringen. Du skal samtidig sikre, at systemet kan levere målrettet og styringsrelevant ledelsesinformation, der understøtter ARGO i den kommende konkurrence.

Du refererer til økonomichefen, men har også tæt sparring med ARGOs øvrige direktion. Økonomiteamet er organisatorisk forankret i afdelingen Økonomi, HR og IT.

Dine opgaver

Dine kerneopgaver bliver at:

  • Lede ARGOs dygtige økonomiteam
  • Klargøre ARGOs økonomi til den fremtidige selskabsstruktur
  • Videreføre og færdiggøre implementeringen af ARGOs nye ERP-system
  • Koordinere årsafslutning og samarbejdet med revisionen
  • Koordinere budgetlægning
  • Foretage interne kontroller
  • Udarbejde særskilte regnskaber til myndighederne for eksempel et varmeregnskab
  • Udarbejde brugbar og relevant ledelsesinformation
  • Udarbejde løbende analyser med henblik på driftsoptimering

Din profil

Du har gerne ledererfaring fra en lignende stilling, men du kan også have en solid faglig baggrund og et ønske om at udvikle dig som ny leder. En baggrund fra forsyningssektoren er en fordel, men du kan også have erfaring fra andre sektorer. Du er Excel-stærk og har erfaring med ERP-systemer - gerne Microsoft Business Central. Du har en relevant videregående uddannelse for eksempel HD regnskab, cand.merc.aud, cand.polit eller cand.oecon.

Du har personlig gennemslagskraft, og er drevet af at opnå resultater gennem motiverende ledelse af dine medarbejdere. Du er udviklingsorienteret på den strukturerede måde og søger naturligt procesoptimering. Du kommunikerer tydeligt og bruger dine samarbejdsevner til at finde gode løsninger sammen med andre. Du skaber og formidler overblikket og har blik for de afgørende detaljer.

Vi tilbyder

Du lander i en spændende stilling, hvor du kan sætte dit præg på ARGOs fremtidige økonomiske opbygning og bidrage til at omstille ARGO til de politiske visioner på affaldsområdet.

Du får dygtige og ambitiøse kollegaer, som samarbejder konstruktivt, prioriterer faglig sparring og har det sjovt imens. ARGO er samtidig en familievenlig arbejdsplads. Med blandt andet fleksibilitet i arbejdstid, vil vi gerne sikre balance mellem arbejdsliv og privatliv.

Løn- og ansættelsesvilkår

Du bliver ansat i henhold til gældende overenskomst indenfor KL’s område og efter principperne i Ny Løn, og ansættelsen kan ske som chefkonsulent eller med lignende vilkår.

Arbejdsstedet er Håndværkervej 70 i Roskilde.

Vi vil gerne ansætte vores nye regnskabschef med opstart primo august 2024. 

Flere oplysninger

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte økonomichef Søren Markvard Nielsen på telefon: 46 34 75 40.

Sådan søger du stillingen

Du søger stillingen via knappen "ansøg". Vi skal have din ansøgning, dit CV og eventuelle bilag senest den 16. juni 2024. Vi forventer at holde samtaler i uge 25 og 26.

_______________________________________________________________________________

ARGO er et affalds- og energiselskab, der behandler affald for borgere og virksomheder i ni sjællandske kommuner. Vi arbejder efter prioriteringen: Genbrug før genanvendelse før energiudnyttelse før deponering. Mest muligt affald skal genbruges og genanvendes og energiudnyttelsen skal ske miljømæssigt forsvarligt og med størst muligt udbytte i form af el og fjernvarme. Vi er ca. 200 medarbejdere fordelt på forretningsområderne, genbrugspladser, genbrugsbutikker, kraftvarmeværk, deponi og administration. ARGO er miljø- og arbejdsmiljøcertificeret efter standarderne ISO 14.001 og ISO 45.001. I ARGO prioriterer vi arbejdsmiljøet højt, og har derfor et både trygt og udviklende arbejdsmiljø. Vi ønsker, at fremme diversitet i medarbejdersammensætningen på alle niveauer og opfordrer alle uanset køn, alder og etnisk baggrund til at søge vores ledige stillinger.   

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Roskilde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

ARGO I/S, Håndværkervej, 4000 Roskilde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6060275

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet