BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vær med til at skabe fremtidens lægemiddelforsyning
Trives du med at lede, motivere og skabe engagement i en mangfoldig medarbejdergruppe? Kan du stå i spidsen for en stabil og effektiv drift? Og vil du i samarbejde med os være med til at flytte vores distributions- og logistikområde ind i en mere digitaliseret og automatiseret fremtid? Så er rollen som leder i Distributionen ved Sygehusapoteket Region Sjælland din mulighed – uanset om du kender til os på Sygehusapoteket eller ej!
Hvad er et sygehusapotek egentlig?
Sygehusapoteket Region Sjælland spiller en central rolle i at sikre, at alle regionens sygehuse og psykiatri har de nødvendige lægemidler til rådighed. Som leder for Distributionen får du ansvar for at sikre effektive arbejdsprocesser for bedst mulig lagerstyring, distribution og varemodtagelse. Samtidig skal du i tæt samarbejde med dine lederkollegaer drive en transformation mod automatisering af processerne. Det handler om at skabe løsninger, der både understøtter den daglige drift og bygger fremtidens logistik.
"Du kommer på holdet i en spændende tid. Som leder for Distributionen skal du sikre stabil drift, og samtidig gennem strategisk overblik, vedholdenhed og samarbejdskompetencer lede os ind i en digitaliseret og automatiseret fremtid med opførelsen af og indflytningen i en ny lægemiddelforsyning i Køge om nogle år," fortæller Lene Stenbek, farmaceutisk chef, og din kommende chef.
Skab følgeskab og samarbejde i transformationen
Som leder skal du være en nærværende og tydelig leder, der kan skabe engagement og følgeskab i en medarbejdergruppe, der spænder fra ufaglærte til farmakonomer - i alderen fra 26 til snart 68 år. Vi får brug for, at du er empatisk, helhedstænkende og inddragende, samtidig med at du er ambitiøs og målrettet. Du skal kunne holde retningen og skabe fremdrift i en tid med forandringer. Du skal forstå at balancere mellem at være en holdspiller og samtidig konstruktivt hjælpe og udfordre med ambitiøse mål, der medvirker til, at Distributionen og logistikområdet når nye højder.
"Vi har brug for en leder til Distributionen, der er rummelig og samtidig kan skabe ro og retning – én der med et klart overblik kan være nærværende og synlig i dagligdagen, samtidig med at han eller hun er med til at drive vores vision om automatisering fremad," tilføjer Bettina Christoffersen, din leder-kollega.
Dine opgaver som leder:
- Daglig drift: Oprethold en effektiv drift af Distributionen med fokus på varemodtagelse, lagerstyring og distribution til regionens sygehuse og psykiatri.
- Automatisering og digitalisering: Drive implementeringen af robotteknologi, WMS-systemer og digital sporing i Distributionen, så vi bliver klar til fremtiden i den nye lægemiddelforsyning.
- Personaleledelse: Lede et team på ca. 11 medarbejdere, herunder farmakonomer og apoteksmedhjælpere, med fokus på trivsel, engagement, udvikling og effektivitet.
- Strategisk transformation: Bidrage til at skabe fremtidens lægemiddelforsyning i Køge Nord – fra planlægning til virkelighed.
Hvem er du?
Vi leder efter en leder, der skaber følgeskab og fremdrift gennem samarbejde og helhedstænkning. Du er dynamisk, men har samtidig evnen til at opbygge en fællesskabsorienteret kultur, hvor medarbejderne føler sig inddraget og motiveret. Samtidig er du ambitiøs og i stand til at drive transformationer, der rækker ud over den daglige drift.
Vi forestiller os, at du:
- Har solid erfaring med ledelse af logistik, distribution eller supply chain management – gerne fra brancher, der har gennemgået automatisering.
- Har erfaring med fx Lean, værdikæder og procesoptimering og kan sætte klare mål for både drift og forandring.
- Er en synlig, empatisk og engageret leder, der skaber et positivt arbejdsmiljø, hvor alle medarbejdere føler sig hørt og engageret i forandringsprocessen.
- Er både holdspiller og målrettet leder, der kan balancere daglige opgaver med langsigtede strategiske mål for digitalisering og automatisering.
Det er en fordel – men ikke et krav – at have kendskab til sundhedsvæsenet, sygehusapoteker eller medicinalindustrien. Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men vi forestiller os, at du har en bachelor, kandidat eller lignende inden for et af de mange relevante områder. Dit primære arbejdssted bliver på Sjællands Universitetshospital i Roskilde.
"Vi ønsker os en leder, der engagerer og motiverer os medarbejdere gennem dialog, inddragelse og klar retning," siger Yvonne Nielsen, medarbejder og din stedfortræder.
Interesseret?
Så læs mere om stillingen og vores forventninger til dine erfaringer og kompetencer her og ring så til rekrutteringskonsulent Bjarke Müller fra Mercuri Urval på +45 9135 6901 eller til farmaceutisk chef Lene Stenbek på +45 2927 4088 for en uformel snak om jobbet.
Ansøg senest den 13. oktober 2024. Vi holder første samtalerunde den 17. og 22. oktober og anden samtalerunde den 28. oktober og benytter tests.
Vi glæder os til at høre fra dig.
Om Sygehusapoteket
Sygehusapoteket er et selvstændigt virksomhedsområde med 250 medarbejdere, som leverer lægemidler, medicinservice og klinisk farmaceutisk service til sygehusene i Region Sjælland. Vi indkøber lægemidler og producerer også lægemidler både til lager og til den enkelte patient, især kemoterapi til kræftpatienter. Vi håndterer lægemidler for 1 mia. kr. om året.
”Med fokus på lægemidler gør vi vores bedste for, at medmennesker med behov for sygehusbehandling er trygge, velbehandlede og bedre i stand til at klare dagen i morgen”
Du kan læse mere om Sygehusapoteket her https://www.regionsjaelland.dk/fagfolk/medicin-og-medicoteknik/sygehusapoteket
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Roskilde Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Region Sjælland, Alleen, 4180 Sorø
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6116465