Brænder du for at understøtte den enkelte borgers muligheder for recovery og rehabilitering? Har du erfaringer med psykiatri og har du lyst til at være en del af en afdeling med gode muligheder for personlig og faglig udvikling?
Hvem er vi:
Vi er en myndighedsafdeling på det specialiserede voksensocialområde i Roskilde Kommune. Afdelingen består af 24 uddannede socialrådgivere, socialformidlere, sygeplejersker og ergoterapeut fordelt i 4 teams.
På Socialområdet i Roskilde Kommune arbejder vi ud fra en socialstrategi, der har fokus på den enkelte borgers recovery og rehabilitering, og vi er en frontløber kommune, når det kommer til en recoveryorienteret tilgang. Vi har fokus på at støtte den enkelte borger i at opnå håb, drømme og ønsker for eget liv i samarbejde med udførerområdet.
Opgaver i stillingen:
Som visitator for borgere med psykiatri skal du afklare og bevilge personlig og praktisk hjælp, afklare behovet for rehabiliterende indsatser og visitere til socialpædagogiske indsatser.
Du skal løbende følge op på indsatserne og indgå i det tværfaglige samarbejde med dine kolleger i kommunen samt med andre relevante samarbejdspartnere.
Som udskrivningskoordinator skal du være med til at sikre, at borgere, der har været indlagt i en kortere eller længere periode, oplever en smidig og sikker overgang til eget hjem, når de udskrives.
Som udskrivningskoordinator deltager du ugentlig i samarbejdsmøder på sengeafsnit i psykiatri Øst.
Der er lagt op til, at opgaven skal varetages, hvor borgeren er, og det vil fx sige i psykiatrien, somatikken, på sociale botilbud eller i borgerens eget hjem. Opgaverne skal koordineres med dine kolleger i kommunen og andre relevante samarbejdspartnere fx pårørende og sundhedspersonalet på hospitalet.
Vi har et stort fokus på borgerinddragelse og rehabilitering. Vi har også fokus på oplysning af sagen, dokumentation og gode afgørelser. Vi arbejder i Nexus som system med udgangspunkt i Fællessprog III og VUM 2.0.
Som visitator med fokus på psykiatri sidder du forankret i vores myndighedsafdeling på Voksen-social området.
Stillingen har et spændende opgaveindhold med målgruppen af borgere, der har fysiske og/eller psykiske funktionsnedsættelser eller sociale udfordringer.
Ud over visitation i forbindelse med udskrivninger er dine opgaver at varetage sagsbehandlingen af ansøgninger og opfølgningen på borgere, der er visiteret til tilbud inden for servicelovens §§ 85 og 107-108 for derigennem at støtte den enkelte borgers recovery og rehabiliteringsproces.
Vi deltager på ugentligt basis i forskellige udvalg og teamsparringsmøder, som giver god mulighed for at involvere sig efter ens interesser og kompetencer.
Dine kompetencer:
- Du har en relevant mellemlang videregående sundhedsfaglig uddannelse fx sygeplejerske, fysio- eller ergoterapeut eller social og sundhedsassistent.
- Du har gennemført visitatoruddannelsen eller er i gang med det.
- Du har erfaring som kommunal visitator inden for social- og eller sundhedsområdet.
- Du har erfaring med kompleks sagsbehandling samt dokumentation. Gerne i Nexus.
- Du har erfaring med voksenudredningsmetoden, gerne VUM 2.0
- Du har en åben tilgang til skiftende og forskelligartede opgaver.
- Du har mod på og lyst til personlig og faglig udvikling samt åbenhed for sparring og feedback.
- Du har gode kommunikative evner både i tale og skrift.
- Du har kørekort til bil
Det er vigtigt, at du ser dig som en del af et team, men samtidig også kan arbejde selvstændigt.
Du skal sammen med dine nye kollegaer, bidrage med en positiv indstilling til arbejdet og have lyst til at medvirke til fortsat udvikling af organiseringen i teamet og i afdelingen.
Det får du hos os:
Vi har vores arbejdsplads på Rådhuset og har adgang til god kantine. Vi deler kontorer og har gode mødefaciliteter. Vi er udadvendte og har altid tid til et godt grin.
Derudover får du:
- 24 kolleger, der hjælper hinanden og prioriterer faglig sparring
- Ekstern supervision
- En mentorordning de første min. 3 måneder, med et individuelt tilrettelagt forløb i forhold til, hvad du fagligt har brug for hen over 6 måneder.
- Muligheden for selv at styre din arbejdsdag og tilrettelægge dit arbejde
- Adgang til kurser, faglig udvikling og efteruddannelse f.eks. specielt designet diplommodul i recovery og rehabilitering
- En familievenlig arbejdsplads med fleksible arbejdstider i form af flekstidsaftale
- Adgang til hjemmearbejde
Yderligere oplysninger:
Stillingen er på 30 timer.
Ansøgningsfristen er d. 12. december 2024, kl. 12.
Ansættelsessamtaler afholdes mandag den 16. december
Hvis du vil vide om stillingen, er du velkommen til at kontakte koordinator Gitte Albrektsen tlf: 3084 1995.
Løn og ansættelsesvilkår er efter gældende overenskomst. Stillingen er omfattet af ny løn.
Straffeattest indhentes ved ansættelse.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=81b8691c)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Roskilde Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: deltid (8-35 timer ugentligt)
-Arbejdsgiver:
Roskilde Kommune - Socialafdeling, Rådhusbuen, 4000 Roskilde
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-12-2024;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6148537