Boligkompagniet i Roskilde: Drømme går i opfyldelse

Foto: Tobias Nielsen. Teamet i Boligkompagniet står klar til at give deres kunder personlig rådgivning
Profilbillede
dato

For mæglerne i Boligkompagniet er en drøm ikke bare blevet til virkelighed, men også til hverdag.

Heldigvis er hverdagen ikke kedelig, når man arbejder med at sælge huse i Roskilde. 

Boligkompagniet i Roskilde lever af at sælge boliger.
De hjælper nye familier på plads i nye huse.

De hjælper par, hvis børn er fløjet fra reden, ud i et nyt eventyr. På den måde kan man sige, at Boligkompagniet gør drømme til virkelighed for deres kunder, men det er ikke kun kunderne, der lever drømmen. 

”Vi tror på, at det er lysten, der driver værket, og at det skal være sjovt at arbejde hårdt. Vi bruger nemlig mange timer på arbejdet,” siger indehaver Tobias Nielsen. 

Hos Boligkompagniet er der travlt, og det kræver en god arbejdsetik og et godt arbejdsmiljø, for salg kommer ikke af sig selv.

En virksomhed i vækst 

Boligkompagniet blev startet d. 1. januar i 2016 af en gruppe håbefulde mæglere, der drømte om at kunne skabe deres eget firma.

De vidste ikke, hvad det skulle blive til, eller om det overhovedet kunne lykkes, men det gjorde det i den grad.

Et beskedent ønske om at sælge 35 boliger det første år kunne hurtigt indfries, og Boligkompagniet endte med at sælge 85 boliger det år.
I virksomhedens andet år var de blandt de mest sælgende ejendomsmæglere i Roskilde. 

Det går faktisk så godt for Boligkompagniet, at de har vundet Børsens gazelle pris i både 2020 og 2021. Det er en pris, der hvert år gives til hurtigt voksende virksomheder. 

I dag, fem år efter firmaet blev dannet, er Boligkompagniet et af de største ejendomsmæglerfirmaer i Roskilde, men det har ikke ændret glæden ved at komme på arbejde. 

”Vi er stadig en forretning med samme ånd, og det er stadig sjovt at gå på arbejde. Vi hygger os med kunderne og lever den drøm, som vi ønskede fra starten,” siger Tobias Nielsen. 

Glemmer ikke lokalsamfundet

Selvom Boligkompagniet vækster hurtigt, har de ikke mistet grebet om lokalsamfundet. 

”Vi bor selv i Roskilde og kender skoler, parker, foreninger, hyggelige restauranter, de små stier, naturen og fjorden, hvilket vi bruger i vores salg, når vi skal finde en god bolig til vores kunder,” fortæller Tobias Nielsen.

At have børn i den lokale skole og selv spille på det lokale oldboys fodboldhold er vigtigt, hvis man skal fortælle en køber, at de får mere end bare mursten, hvis de køber et hus i Roskilde.  

De gamle dyder er i fokus

Selvom Boligkompagniet er et ungt firma, er de gamle dyder vigtige. Især den personlige kontakt mellem kunde og sælger er vigtig for mæglerne i Boligkompagniet. 

”Det handler om at være gode til at sælge, tage telefonen og ringe rundt og snakke med kunderne i køberkartoteket frem for bare at sende en masse mails,” siger Tobias Nielsen. 

Når mæglerne taler med kunderne, lærer de mere om dem og deres behov, end hvis de sendte mails frem og tilbage. Det gør det nemmere og hurtigere at finde lige præcis den bolig, der passer til kundens behov. 

Hvis du ønsker at sælge din bolig, eller hvis du vil vide mere om Boligkompagniet, kan du gøre det på deres hjemmeside her.

Dette indhold er annoncørbetalt og er produceret i samarbejde med en annoncør.
Kilde: Boligkompagniet Roskilde