Detaljeorienteret og skrivestærk generalist søges til kontoret for Styring og Proces

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du erfaring med at arbejde med procesforståelse, strategier og styring og motiverer dette dig? Så har vi et job til dig. Hos Gældsstyrelsen løser vi en vigtig samfundsopgave, hvor vores kultur er båret af ordentlighed og ansvarlighed.

Kontor for Styring og Proces
Du bliver en del af kontoret for Styring og Proces, der fungerer som sekretariat for fagområdet Borger- og Virksomhedskontakt. Kontoret har en bred vifte af opgaver, hvor vi bl.a. understøtter ledergruppen og underdirektøren, som er ansvarlig for inddrivelseaktiviteter indenfor fagområdet. Derudover arbejder kontoret med produktionsplanlægning samt opfølgning. Desuden står kontoret for kommunikationsopgaver på fagområdet og er projektejer på en række udviklingsopgaver.
Du vil referere til kontorchefen for Styring og Proces og fungere som ledelsesstøtte for denne samt blive en del af et team på 13 medarbejdere med forskellig erfaring- og uddannelsesmæssig baggrund, der er placeret i både Roskilde og Middelfart.

Vi tilbyder
Du kan se frem til at komme ind i en organisation i spændende udvikling. Du får et job med mulighed for stort ansvar og faglig udvikling, mulighed for at gøre en forskel, attraktive ansættelsesforhold og en god balance mellem arbejde og fritid.

Som vores nye kollega vil du bidrage med effektiv og professionel betjening af chefgruppe og direktion mv. Du får en central rolle i kontoret, hvor du med dit gode overblik vil være med til at understøtte og sikre høj kvalitet i opgaveløsningen. Dine opgaver bliver bl.a.:

  • Strategiske udviklingsopgaver
  • Indgå i arbejdet med risikostyring
  • Ledelsesrapportering til ledergruppen og direktionen mv.
Du får en bred kontakt- og samarbejdsflade med kolleger i Gældsstyrelsen samt specialiserede faglige eksperter inden for både Gældsstyrelsen og andre styrelser i Skatteforvaltningen.

Du har strategisk forretningsindsigt og en skarp pen
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse så som cand.scient.pol., cand.oecon., cand.merc. eller tilsvarende kombineret med erfaring fra en relevant stilling i en politisk styret organisation. Alternativt kan du have opnået tilsvarende relevant faglighed, kvalifikationer og kompetencer gennem din erhvervserfaring. Du har erfaring med at drive samt følge op på igangsatte opgaver, og du kan kommunikere skarpt og præcist på skrift, herunder udarbejde skriftlige oplæg samt præsentationer.

Uanset din baggrund forventer vi, at du:

  • Trives i en organisation, hvor forandringer er konstante
  • Er omstillingsparat og fleksibel i forhold til korte deadlines og skiftende agendaer
  • Skaber gode relationer og kommunikerer effektivt på alle niveauer i organisationen
  • Har den grundighed, der er nødvendig for at sikre leverancer af høj kvalitet
  • Har gode samarbejdsevner, er relationsskabende med en konstruktiv tone og tilgang.
Få kolleger med holdånd, der bakker dig op
I Gældsstyrelsen hjælper vi hinanden med opgaverne. Vi arbejder for fælles mål og udnytter hinandens styrker og kompetencer. Gode kolleger skaber gode arbejdsdage og gode resultater. Vi er ét hold – her har du kolleger, der bakker dig op.

Vi er ambitiøse, tager ansvar og søger gerne nye løsninger samtidig med, at vi dyrker arbejdsglæden. For os er det nøglen til et udviklende arbejdsliv i trivsel. Dertil tilsætter vi løbende opfølgning og sparring via 1:1 samtaler og fokus på at gribe de udviklingsmuligheder, der byder sig. Vi giver dig plads til at vokse både menneskeligt og fagligt. Vi klæder dig godt på gennem et onboarding-forløb, hvor du bliver introduceret til Gældsstyrelsen, og får en grundig undervisning i den gældende lovgivning og til dine arbejdsopgaver. Introduktionen vil også give et rigtig godt udgangspunkt for dit fremtidige samarbejde.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Vi ser frem til at modtage din ansøgning sammen med CV, eksamenspapirer og evt. yderligere materiale senest den 11. april 2024 kl. 10 via linket ”Søg stillingen”.

Ønsker du at vide mere om stillingen eller processen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Helle Antvorskov på telefon 72 38 62 10. Vi forventer at første runde samtaler den 16. april og 2. samtaler den 19. april 2024. Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i samtaleforløbet, der vil skulle besvares mellem de to samtaler.

Tiltrædelse den 1. juni 2024 eller efter aftale.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer, restanceoplysninger og straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted bliver indtil Universitetsvej 2, 4000 Roskilde.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Roskilde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Roskilde, Universitetsvej, Universitetsvej, 4000 Roskilde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6019471

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet