Erfaren leder søges til strategisk driftsansvar hos Vurderingsstyrelsen i Trekroner

dato

Vil du stå i spidsen for en vigtig samfundsopgave, hvor vi skaber tryghed for alle boligejere? Er du handlekraftig og brænder du for ledelse, optimering og drift? Trives du med ledelse af fagligt dygtige medarbejdere, med at skabe strategisk retning og har du et stort driftsfokus? Så er det måske dig, der skal være vores nye chef til et kontor med ansvar for koordinering af driften på vores lokation i Trekroner og på tværs i Ejendomsvurderingscenter 1.

I Vurderingsstyrelsen er vi i fuld gang med at vurdere Danmarks ca. 2,3 mio. ejendomme. Vores arbejde er præget af den omstilling, der er forbundet med overtagelsen af ejendomsbeskatningen, overgangen til det nye ejendomsvurderingssystem og til de nye boligskatteregler. Vores vision bygger på ambitionerne om retvisende og ensartede ejendomsvurderinger, klar kommunikation og effektiv sagsbehandling. Derudover lægger vi stor vægt på, at vores sagsbehandling er gennemskuelig for borgere og virksomheder.

Kontorets rolle
Driftskoordinerings kontoret i Trekroner vil have til formål at sikre den strategiske styring og ledelse af driftsopgaver på tværs af enhederne på lokationen. Derudover vil kontoret få et tæt samarbejde med de to kontorchefer i Roskilde og Maribo, så der løbende sikres tilstrækkelig ledelseskraft samt fokus på styring og optimering af driften.

Kontoret er nødvendigt for at sikre tilstrækkelig understøttelse og sammenhæng mellem de tre lokationer samt for at sikre den nødvendige ledelsesunderstøttelse af underdirektøren.

I den forbindelse er der behov for en lokationsansvarlig med ét samlet driftsansvar for lokationen i Trekroner, der sammen med underdirektøren og de to øvrige kontorchefer med koordineringsansvar, har en central rolle ift. planlægning og prioritering af driftsledelsen.

Kontorchefen vil få ansvar for:

  • Ansvar for driftsstyring og ledelse i Trekroner med tæt koordinering mellem de tre lokationer i Ejendomsvurderingscenter 1.
  • Strategisk samarbejde om udviklings- og forbedringstiltag på tværs af Ejendomsvurderingscenter 1 og 2 i kontorchefforum.
  • Stedfortræder for underdirektøren i Trekroner med ansvar for opfølgning på drifts- og ledelsesbeslutninger.
  • Lokationsansvar med fokus på at udvikle Trekroner til en stærk og attraktiv driftsenhed i samarbejde med lederne.
  • Overordnet ansvar for målopfyldelse i Trekroner samt fremdrift i tværgående prioriterede indsatser og projekter.
  • Ansvar for specialenhedens håndtering af indsigelser med fokus på styrket borgerkontakt i Trekroner.
  • Ansvar for forberedelse og udarbejdelse af vurderinger af ejer- og erhvervsejendomme på tværs af segmenter.
Samarbejdende leder, der kan sætte retning
Vi søger en erfaren leder med en relevant uddannelsesmæssig baggrund og solid erfaring med personaleledelse.

Du forstår og anerkender den specialiserede faglighed i afdelingen og evner at omsætte kompleks vurderingsfaglig viden til strategiske beslutninger på tværs af lokationen.

Som leder skaber du resultater gennem faglighed, samarbejde og tillid. Du er diplomatisk og imødekommende med en helhedsorienteret tilgang, samtidig med at du er tydelig og retningssættende. Du stiller spørgsmål, udfordrer status quo og tænker i nye løsninger for at drive løbende forbedringer.

Vi kan tilbyde

  • En udviklende opgave, hvor du får ansvaret for faglige og ledelsesmæssige udfordringer i et professionelt og dynamisk miljø i en organisation med en ambitiøs dagsorden.
  • En levende og travl arbejdsplads, hvor arbejdsdagen er fyldt af samarbejde med dygtige og fagligt stærke medarbejdere og chefer, og hvor humor, engagement og ambitioner er en naturlig del af hverdagen.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 19. marts 2025. Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte underdirektør Thomas Jakobsen på telefon 72 37 89 29.

Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Kongen.

Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.

Tiltrædelse senest den 1. maj 2025

Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Stillingen forventes besat på et 3-årigt åremål.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Din arbejdsplads er Universitetsvej 2, 4000 Roskilde.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Roskilde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Roskilde, Universitetsvej, Universitetsvej, 4000 Roskilde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-03-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6024634a-cf74-45f2-95d7-65bffd7aed07

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet