Få indflydelse som barselsvikar i kontrolteamet for at bekæmpe socialt bedrageri i Roskilde Kommune

dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at opklare og forebygge socialt bedrageri? Kontrolteamet i Roskilde Kommune søger en barselsvikar fra den 1. april 2025 og cirka 9 måneder frem. Det ugentlige timetal er 30-37 timer.
os os har vi fokus på forebyggelse og et helhedsorienteret samarbejde for, at undgå socialt bedrageri og misbrug af offentlige ydelser.       

Vi søger en barselsvikar der er drevet af ønsket om, at gøre en forskel og bidrage til et retfærdigt samfund, hvor offentlige ydelser når ud til dem, der har ret og behov for dem.

Hvad kan du forvente?
Du bliver en del af et mindre team bestående af to dygtige kolleger, der arbejder for en effektiv indsats. Kontrolteamet er en del af Ydelsen i Jobcenter Roskilde. Du skal have lyst til at være en del af et engageret team, hvor din indsats anerkendes, og hvor du får mulighed for at udvikle dig både fagligt og personligt.

Arbejdsopgaver:

  • Gennemføre stikprøvekontroller baseret på Den Fælles Dataenhed, kontroltrin 3
  • Behandle anmeldelser og henvendelser fra borgere og kolleger
  • Udarbejde partshøringer og afgørelser
  • Afholde personlige og telefoniske samtaler med borgere
  • Udføre virksomhedskontroller i Roskilde Kommune
  • sagsoplysning i samarbejde med Udbetaling Danmark og andre eksterne samarbejdspartnere

Om dig:

  • Du er en dygtig kommunikator, både skriftligt og mundtligt
  • Du bruger samtalen, som professionelt redskab til dialog og med respekt for borgeren  
  • Du er en god samarbejdspartner med anerkendende tilgang  
  • Du kan håndtere eventuelt pres fra de borgere, du kommer i kontakt med 
  • Du er nysgerrig, initiativrig og fleksibel også i en travl hverdag 
  • Du evner at arbejde på tværs i organisationen med mange forskellige faggrupper  
  • Du bruger din faglighed til at have fokus på effekten af indsatsen  
  • Du har et kendskab til relevant lovgivning (retssikkerhedsloven, forvaltningsloven, persondataloven, aktivloven, CPR-loven m. fl.) og løbende holder dig ajour med udviklingen på området 
  • Du har stærke IT-kompetencer og gerne erfaring med relevante systemer og registre

Vi tilbyder:

  • Et spændende job med mange udfordringer
  • Faglig sparring med engagerede og kompetente kolleger
  • Mulighed for indflydelse på arbejdstilrettelæggelsen og høj grad af selvstændighed i sagsbehandlingen
  • En varieret arbejdsdag med forskelligartede opgaver
  • Et team med en afslappet og humoristisk omgangstone
  • En arbejdsplads i gåafstand fra Roskilde Station

Vil du være en del af holdet?
Send os dit CV og en motiverede ansøgning senest den 31. januar 2025, hvor du fortæller lidt om dig selv og hvorfor du passer til stillingen. Samtaler forventes afholdt fredag den 7. februar 2025.
Vi ser frem til at modtage din ansøgning!

Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte afsnitsleder Qerim Selmani på telefon 2966 1702. Læs mere om Roskilde Kommune på http://www.roskilde.dk 

Løn- og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst. Der indhentes straffeattest ved ansættelse.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=2eb7f49f)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Roskilde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Roskilde Kommune - Jobcenter, Rådhusbuen, 4000 Roskilde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 31-01-2025; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/893bf671-07b7-48a6-8f9a-d91d0d741743

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet