Faglig koordinator med fokus på forskningsfinansiering og samarbejde

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at understøtte Institut for Mennesker og Teknologis forskere med hjemtag af bevillinger? Ønsker du en hverdag, hvor du samarbejder tæt med kollegaer i administrationen, forskere og ledere om at styrke vores indsats for at indhente flere eksterne bevillinger? Så skal du søge mod Roskilde Universitet.
På Institut for Mennesker og Teknologi har vi stor succes med øget hjemtag af eksterne forskningsmidler. Vi er i gang med at udvikle og systematisere indsatsen og har brug for en faglig koordinator, der kan bidrage til det i samarbejde med resten af enheden. Udover at stå for den faglige koordinering vil du have din egen opgaveportefølje som forskningskoordinator og understøtte forskerne i pre-award-fasen med kvalitetssikring af indhold i ansøgninger og budget.

Faglig koordinator med fokus på pre- og post-award samt egne opgaver i pre-award
Enheden for forskningsunderstøttelse er en del af sekretariatet på Institut for Mennesker og Teknologi og den faglige koordinator vil have et tæt samarbejde med sekretariatsleder, dekan, øvrig ledelse og forskere på instituttet samt RUCs centrale administration. Vi har brug for en faglig koordinator, der i samarbejde med enhedens fire medarbejdere, vil udvikle og styrke den administrative understøttelse via beskrevne arbejdsgange, tydelig rolle- og ansvarsfordeling, standardiserede værktøjer, dialog og kommunikation i både pre- og postawardfaserne. Du forventes at have overblik over bevillingslandskabet og kan koble det til forskningsområderne på Institut for Mennesker og Teknologi.

Som faglig koordinator bliver dine opgaver i samarbejde med kollegaer i enheden blandt andet at:

  • Kortlægge udfordringer, prioritere og lægge en plan for, hvad der løses hvornår
  • At sikre og beskrive effektive og transparente arbejdsgange og processer både på instituttet og mellem institut og RUCs centrale enheder
  • At definere og beskrive serviceniveau
  • Foretage løbende kvalitetssikring af opgavevaretagelsen
  • Understøtte videndeling mellem teamets medlemmer

Derudover vil du være ansvarlig for at:
  • Forberede og lede møder i enheden for forskningsstøtte
  • Tilvejebringe relevant ledelsesinformation
  • Sikre kommunikation mellem forskningsstøtte, øvrig IMT-sekretariat og IMT, herunder deltage på ledermøder, relevante råd og udvalg, møder med sektionsledere/sektioner og andre relevante fora.
  • Arrangere og facilitere møder for forskere om fundingmuligheder, krav og interne retningslinjer.
  • Udarbejde skriftlig kommunikation via mail og nyhedsbrev
  • Inddrage sekretariatsleder og dekan når det er relevant

Udover opgaven som faglig koordinator får du din egen portefølje med at understøtte forskerne i pre-awardfasen, herunder:
  • Rådgive omkring vilkår, der gør sig gældende hos de forskellige bevillingsgivere
  • Koordinere ansøgningsprocessen; kvalitetssikre ansøgninger til fonde og udarbejde budget samt koordinere review af forskningsansøgninger
  • Koordinere og hjælpe med at udarbejde samarbejdsaftaler i samarbejde med den centrale juraenhed

Ideelt har du viden om både private og offentlige bevillingsgivere og har erfaring med rådgivning og koordinering i pre-awardfasen.

Vi lægger vægt på, at du;
  • Har en relevant akademisk uddannelse
  • Har solid erfaring med ekstern forskningsfinansiering fra universitetssektoren
  • Har erfaring med at skabe struktur og transparente administrative arbejdsgange relateret til området
  • Vil bruge din erfaring til at videreudvikle enheden for forskningsunderstøttelse og bidrage til at skabe et team, der har et godt samarbejde
  • Kan skabe gode samarbejdsrelationer, er proaktiv og har blik for at inddrage relevante parter
  • Er dygtig til at kommunikere på engelsk og dansk – skriftligt og mundtligt
  • Har fokus på at sikre at interne og eksterne krav og regler overholdes
  • Arbejder systematisk, struktureret og i transparente processer
  • Er god til at prioritere din tid og kan planlægge arbejdsgange og -processer sammen med dit team og kan arbejde selvstændigt inden for dit eget ansvarsområde

Enheden for forskningsunderstøttelse vil med ansættelse af vores nye kollega bestå af et team på fem. Enheden er en del af institutsekretariatet, hvor vi er 25 medarbejdere. Sekretariatslederen har personaleledelse for alle medarbejdere i institutsekretariatet.

Sekretariatet varetager opgaver relateret til instituttets økonomi og drift, HR, understøttelse og økonomistyring af eksternt finansierede forskningsprojekter, uddannelsesadministration og studiemiljø samt sekretariatsfunktioner for studienævn og instituttets råd og udvalg. Vi værdsætter trivsel og godt samarbejde og forventer at du har lyst til at bidrage til at udvikle sekretariatets arbejdsgange, standardisere og optimere processer. Der er en høj grad af selvstændighed og fleksibilitet i arbejdet.

Institut for Mennesker og Teknologi er orienteret mod at udvikle bæredygtige løsninger, benytte eksperimenterende tilgange og understøtte menneskers aktive engagement. Instituttet omfatter human-, samfunds-, sundheds- og it-videnskabelige samt planlægnings-, interventions- og designorienterede fagområder.

Mere information
For yderligere oplysninger om stillingen venligst kontakt Rikke Sjølin på mail rs@ruc.dk. Vi forventer at holde første ansættelsessamtale den 12-09-2024.

Ansættelsesvilkår
Ansættelse sker i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og overenskomst for akademikere i staten (AC-overenskomsten). Der er tillæg for funktionen som faglig koordinator og der er mulighed for at forhandle tillæg for kvalifikationer. Ansættelsen er på fuld tid med reference til sekretariatsleder Rikke Sjølin.

Vi ser gerne, at du kan begynde hurtigst muligt og senest 1. november 2024.

Ansøgning
Søg stillingen på https://ruc.dk/ledige-stillinger-pa-roskilde-universitet/

Ansøgningen skal indeholde:
1. Motiveret ansøgning
2. CV
3. Dokumentation for uddannelse

Ansøgningsfristen er 7. september 2024.
Materiale modtaget efter fristens udløb vil ikke blive taget i betragtning.
Roskilde Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge hos os.

Roskilde Universitets fornemmeste opgave er eksperimenterende, nyskabende former for læring, forskning og problemløsning, som flytter samfundet fremad. Vi uddanner kompetente tværfaglige kandidater og skaber videnskabelige resultater af højeste kvalitet gennem åbenhed, involvering og videndeling.

Roskilde Universitet har ca. 6.500 studerende, 900 ansatte og 800 mio. kr. i årlig omsætning.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Roskilde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Roskilde Universitet, Universitetsvej, 4000 Roskilde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6100892

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet