BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Motiveres du at af muligheden for at arbejde med komplekse regler om forældelse, der gælder i forhold til inddrivelse af gæld til det offentlige, og er du effektiv i din brug af IT-systemer? Så er du måske en af de sagsbehandlere, vi søger til vores enhed i Gældsstyrelsen, Roskilde, under fagområdet Dataforbedring og Kvalitet.
Dine opgaver
Du bliver en del af et fagligt stærkt team, der understøtter inddrivelsen af virksomhedsgæld, hvor samarbejde og høj faglighed er i centrum for at sikre en tilstrækkelig høj effektivitet. Dine opgaver bliver bl.a. at sikre at kravene kontrolleres for retskraft og datakvalitet, med henblik på efterfølgende inddrivelse.
Teamet er en del af DOK13, hvor vi arbejder med meget forskelligartede opgaver, som fx at behandle sager om afskrivning, træffe afgørelser og godkende indstillinger til afskrivning af forældede krav mv.
Vi leder efter effektive sagsbehandlere med flair for IT/SAP
Du skal kunne sætte dig ind i komplekse regler og effektivt omsætte dem i din sagsbehandling og være kvalitetsbevidst i din anvendelse af standard IT-systemer. Derudover er det en fordel, hvis du:
- Har erfaring med forældelseshåndtering af gæld til det offentlige
- Har erfaring med processuelle regler, forvaltningsloven og offentlighedsloven og har fokus på retssikkerhed og god forvaltningsskik
- Har erfaring for at anvende forskellige It-systemer og gerne it-systemer, der er udviklet på en SAP-platform.
For at komme i betragtning til stillingen, ser vi gerne, at du har en akademiuddannelse, en professionsbachelor eller diplom inden for offentlig forvaltning og administration, revision eller lignende eller du kan være kontoruddannet.
Det er en fordel, hvis du har erfaring med en lignende stilling fra arbejdet på et advokatkontor, i den finansielle sektor eller anden offentlig styrelse.
Vi klæder dig naturligvis på til opgaverne
I forbindelse med din opstart deltager du i et onboarding-program for nyansatte, som sikrer, at du hurtigt opnår den nødvendige baggrundsviden og samtidig får du en god tilknytning til både dit team, din enhed og Gældsstyrelsen som arbejdsplads. Du kommer til at deltage på flere kursusforløb af typisk en uges varighed, e-læringsprogrammer og sidemandsoplæring. Vores onboarding-program skal bidrage til, at du føler dig tryg og sikker i din rolle, og at du får en god begyndelse i din karriere ved Gældsstyrelsen.
Vi tilbyder derudover:
- Gode arbejdsvilkår med fleksibel arbejdstilrettelæggelse
- Opgaver med et stort ansvar
- Et godt fagligt og socialt miljø
- Gode udviklingsmuligheder i form af relevant uddannelse og kurser.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Hvis du har fået lyst til at søge vores stilling, så send ansøgning og CV sammen med relevante eksamenspapirer senest søndag den 14. april 2024 via linket "Søg stillingen". Vi forventer at afholde samtaler i uge 16. Ansættelse sker pr. 1. juni 2024 eller efter aftale.
Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Henning Hammel Bülow på telefon 25440652. Der kan indgå test i rekrutteringsprocessen.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og ft-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Forud for ansættelse foretager vi restancetjek for så vidt angår restancer til det offentlige, og der vil blive indhentet referencer og straffeattest. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Arbejdsstedet er Universitetsvej 2, 4000 Roskilde.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Roskilde Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Roskilde, Universitetsvej, Universitetsvej, 4000 Roskilde
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6019641