Fleet Manager søges til Roskilde Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du et indgående kendskab til flådestyring, med stort drive til at styre eget ansvarsområde, og har du stor økonomisk forståelse og fokus på at gøre hverdagen letter for brugerne så er du måske vores nye kollega?

I Roskilde har vi gennem flere år arbejdet aktivt med flådestyring, så vi søger dig, der kan og vil være med til at bygge videre på- og vedligeholde vores Fleet Managementfunktion. Du ved hvad der skal til og du kan dokumentere gode resultater fra en lignende stilling. Det kan også være at din tilgang til stilling er erfaring som disponent.

Du får ansvaret for vores mere end 400 køretøjer som Roskilde Kommune råder over. Du skal sikre en løbende optimering og effektivisering af flådens drift – blandt andet skal du ud fra en økonomisk betragtning udarbejde en langsigtet plan for udskiftning af køretøjer hvor der samtidigt tænkes grøn omstilling.

Du får væsentlig indflydelse på, hvordan opgaverne skal formes og tilrettelægges. Vi har en forventning om at du er med til at udvikle funktionen over tid. Der vil således både være drifts- og udviklingsopgaver.

Du skal blandt andet:

  • udvikle og skabe ejerskab i organisationen af kommunens flåde
  • ud fra drift-analyser ud arbejde en plan for løbende optimering og effektivisering af bilflåden
  • medvirke til en grøn omstilling af kommunens bilpark
  • indgå vedligeholdelses- og leasingaftaler i tæt samarbejde med Indkøb
  • ansvarlig for implementering og fremtidig drift-opfølgning af de indgåede aftaler
  • udbygge gode relationer til interne og eksterne samarbejdspartnere
  • lave opfølgning på at økonomiske målsætninger overholdes
  • Det vil være en fordel hvis du kender til Skyhost, men ikke et krav

Hvem er du?
Som person er du glad og tillidsskabende med en positiv tilgang til opgaverne, som gør dig god til at samarbejde. Du forstår værdien i at skabe pragmatiske og konstruktive løsninger der kan få hverdagen til at hænge sammen for brugerne.
Du er temaorienteret med højt et ambitionsniveau, har stort overblik og er proaktiv, også i pressede og komplekse situationer. Du får en bred kontaktflade både internt og eksternt, så derfor er du udadvendt, god til at kommunikere i skrift og tale, samt i stand til at gøre din indflydelse gældende over for flere faggrupper og ledelsesniveauer. Du forstår dynamikkerne i at arbejde med en centraliseret styring med decentrale brugere.

  • er god til at formulere dig både skriftligt og mundtligt
  • har god økonomisk forståelse og analytisk sans
  • er udadvendt, energisk og resultatorienteret
  • har flair for at tænke i helheder på tværs af faglige arbejdsområder
  • har stort kendskab til branchen
  • har forståelse og interesse for at arbejde i en politisk styret organisation
  • har kørekort kategori B

Hvem er vi?
Økonomi og Indkøb består af ca. 60 medarbejdere fordelt på 3 afsnit. Den kommende Fleet Manager hører til under Rådhusservice, hvor du vil møde en stor tværfaglighed.

Økonomi og Indkøb kan tilbyde dig spændende udfordringer i et selvstændigt og afvekslende job med mange forskellige samarbejdspartnere og relationer. Vi er en mindre uformel organisation med stor faglig bredde, indsigt og erfaring og anvender dette med en praktisk tilgang til opgaverne.

Ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst på området. Der er tale om en fast stilling på 37 timer om ugen med mulighed for at arbejde hjemme efter aftale. Det betyder, at du vil have god mulighed for at tilrettelægge arbejdstiden i forhold til arbejdsopgaverne, dine kollegaer og dit privatliv.

Ved ansættelse indhentes der straffeattest.

Vil du høre mere om stillingen er du meget velkommen til at kontakte Rådhusservicechef Steen Elhede på tlf. 3084 1040 eller mail.: Steene@roskilde.dk 

Ansættelsesforløb
Ansøgningsfrist er fredag den 16. februar 2024 kl. 10:00
Ansættelsessamtaler forventes at blive afholdt mandag den 26. februar 2024.
Tiltrædelse 1. april 2024 eller snarest muligt.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=de2152e1)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Roskilde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Roskilde Kommune - Økonomi og Indkøb, Køgevej, 4000 Roskilde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5983008

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet