Forskningskoordinatorer og projektadministratorer til enhed for forskningsunderstøttelse på Institut for Mennesker og Teknologi på Roskilde Universitet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Trives du med meget forskellige typer af opgaver, har udpræget administrativt flair, og ønsker en hverdag, hvor du samarbejder tæt med instituttets forskere og ledelse om at styrke vores indsats for at indhente flere eksterne bevillinger? Så skal du søge mod Roskilde Universitet.

På Institut for Mennesker og Teknologi har vi stor succes med øget hjemtag af eksterne forskningsmidler og ønsker nu at styrke og systematisere indsatsen. Derfor søger vi tre dygtige og engagerede kollegaer til vores enhed for forskningsunderstøttelse. Den endelige fordeling af opgaver vil ske, når vi kender vores kommende kollegaers profil og interesser.

Forskningskoordinator/administrativ projektkoordinator til EU-projekt samt øvrige opgaver i forskningsstøtteenheden
Vi har brug for en administrativ projektkoordinator til vores forskningsprojekt FoSSNet - Pan-European Food Systems Science Network, som netop har modtaget en stor bevilling fra EU. Du skal i tæt samarbejde med forskningslederen stå for den administrative koordinering på tværs af et europæisk konsortium. Du kan læse mere om projektet her

Opgaverne spænder bredt og omfatter blandt andet: Budgetstyring og -opfølgning, administrere timeregnskaber og udbetalinger, være tovholder på processer med leverancer fra samarbejdspartnere, kommunikation med samarbejdspartnere, stå for planlægning og afholdelse af møder og events, indsamle og sammenskrive data og være skribent på eksempelvis projekthåndbog.

Det forventes, at FoSSNet-projektet fylder ca. halvdelen af en fuldtidsstilling. Du skal derfor i den øvrige tid bistå instituttets øvrige forskere med rådgivning og sparring om fundingmuligheder, konkret støtte i ansøgningsprocessen og/eller budgetlægning og projektadministration af øvrige forskningsprojekter. Du kan læse mere om opgaverne nedenfor.

Projektadministrator med stor økonomisk forståelse
Vi har brug for en projektadministrator der i samarbejde med forskere og administrative kollegaer følger projektøkonomien og sikrer overholdelse af bevillingsgivers administrative krav. Du får din egen projektportefølje og dine arbejdsopgaver vil blandt andet være:

  • Budgetlægning i ansøgningsfasen
  • Administrere økonomien i bevillingerne, herunder rebudgettering og prognoser
  • Projektoprettelser
  • Være ansvarlig for alle administrative opgaver relateret til bevillingerne, herunder timeregistrering, bistå med løbende opfølgning og afrapportering, koordinere i forhold til ansættelser, frikøb, behandle fakturaer, udlæg mv.


Forskningskoordinator med fokus på pre-award
Vi har brug for en forskningskoordinator, der har overblik over bevillingslandskabet og kan koble det til forskningsområderne på Institut for Mennesker og Teknologi og kan sparre og rådgive forskere om fundingmuligheder. Derudover vil der være en lang række opgaver, som bl.a. består i at:
  • Koordinere ansøgningsprocessen
  • Kvalitetssikre ansøgninger til fonde i tæt samarbejde med kollega
  • Koordinere review af forskningsansøgninger
  • Koordinere og hjælpe med at udarbejde samarbejdsaftaler i samarbejde med den centrale juraenhed
  • Arrangere og facilitere møder for forskere om fundingmuligheder, krav og interne retningslinjer
  • Sikre videndeling af arbejdsgange for forskningsansøgninger og krav på instituttet og RUC
  • Bidrage til at udvikle effektive arbejdsgange og fælles praksis
  • Understøtte ledelsen med den strategiske udvikling af området, tilvejebringe systematiske opfølgninger baseret på data

Ideelt har du erfaring med administration af forskningsprojekter i universitetssammenhæng, har solid viden om både private og offentlige bevillingsgive og har erfaring med rådgivning og koordinering i pre-awardfasen.

Vi lægger vægt på, at du;
  • Har en relevant uddannelse eksempelvis professionsbachelor, bachelor- eller kandidatuddannelse i økonomi, administration eller lignende
  • Har erfaring med ekstern forskningsfinansiering enten i pre-awardfasen og/eller med bevillingsadministration, herunder god talforståelse og er fortrolig med excel
  • Kan skabe gode samarbejdsrelationer og har blik for at inddrage relevante parter
  • Er dygtig til at kommunikere på engelsk og dansk – skriftligt og mundtligt
  • Har fokus på at sikre at interne og eksterne krav og regler overholdes
  • Arbejder systematisk, struktureret og i transparente processer
  • Arbejder selvstændigt, er serviceorienteret og opsøgende

Enheden for forskningsunderstøttelse vil med ansættelse af vores tre kollegaer bestå af et team på fem. Enheden er en del af institutsekretariatet, hvor vi er 25 medarbejdere. Sekretariatet varetager opgaver relateret til instituttets økonomi og drift, understøttelse og økonomistyring af eksternt finansierede forskningsprojekter, uddannelsesadministration og studiemiljø samt sekretariatsfunktioner for studienævn og instituttets råd og udvalg. Vi værdsætter trivsel og godt samarbejde og forventer at du har lyst til at bidrage til at udvikle sekretariatets arbejdsgange, standardisere og optimere processer. Der er en høj grad af selvstændighed og fleksibilitet i arbejdet og mulighed for to hjemmearbejdsdage om ugen.

Institut for Mennesker og Teknologi er orienteret mod at udvikle bæredygtige løsninger, benytte eksperimenterende tilgange og understøtte menneskers aktive engagement. Instituttet omfatter human-, samfunds-, sundheds- og it-videnskabelige samt planlægnings-, interventions- og designorienterede fagområder.

Mere information
For yderligere oplysninger om stillingen venligst kontakt Rikke Sjølin på mail rs@ruc.dk.
Vi forventer at holde første ansættelsessamtale den 18. og 19. marts og eventuelt 2. samtale den 21. eller 22. marts 2024.

Husk at markere i din ansøgning hvilke(n) stilling, du søger.

Ansættelsesvilkår
Ansættelse sker i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og HK eller AC alt efter uddannelse, erfaring og endelig opgavefordeling. Der er mulighed for at forhandle tillæg. Ansættelsen er på fuld tid med reference til sekretariatsleder Rikke Sjølin.

Vi ser gerne, at du kan begynde hurtigst muligt og senest 1. maj 2024.

Ansøgning
Søg stillingen på https://ruc.dk/ledige-stillinger-pa-roskilde-universitet/

Ansøgningen skal indeholde:

1. Motiveret ansøgning

2. CV

3. Dokumentation for uddannelse

Ansøgningsfristen er 11. marts 2024.

Materiale modtaget efter fristens udløb vil ikke blive taget i betragtning.

Roskilde Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge hos os.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Roskilde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Roskilde Universitet, Universitetsvej, 4000 Roskilde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5999061

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet