Fuldmægtig til rektorsekretariatet på Roskilde Universitet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for ledelsesbetjening, tværgående koordinering og at drive og udvikle administrative processer, har du stærke generalistkompetencer og er du god til at samarbejde? Så er stillingen som fuldmægtig i Rektorsekretariatet på Roskilde Universitet måske noget for dig. Du vil skulle medvirke til at sikre en fortsat udvikling af de administrative processer og arbejdsgange i en central enhed i universitetets administration, hvor du kommer helt tæt på de ledelsesmæssige beslutninger i organisationen og får berøring med hele organisationen. Du vil skulle varetage sekretariatsbetjening af forskellige mødefora, koordinere universitetets porteføljestyring af større administrative projekter og bidrage til en række udviklingsprojekter og strategiske opgaver.

Om os
Stillingen er placeret i universitetets ledelsessekretariat, der er en del af afdelingen Kommunikation og Rektorsekretariat. Du vil skulle arbejde tæt sammen med de øvrige medarbejdere i afdelingen, ligesom du kommer til at have bred kontakt til kollegaer og ledere i hele organisationen, på tværs af administrative afdelinger og universitetets fire institutter. Afdelingen har ansvar for forskningssupport, eksternt samarbejde, kommunikation og presse samt sekretariatsbetjening af rektorat, universitetsledelse, universitetets bestyrelse samt en række interne udvalg og mødefora.

I det daglige vil du indgå i et velfungerende team i Rektorsekretariatet, der består af seks faste medarbejdere og to studentermedhjælpere. Vi er et team af engagerede og ambitiøse kollegaer, der trives med gensidig sparring og som dyrker det gode kollegaskab. Teamet varetager ledelsesbetjening af rektorat og universitetsledelse, politisk interessevaretagelse, strategiske opgaver og projektledelse af større tværgående projekter, såsom arbejdet med strategi og universitets strategiske rammekontrakt med Uddannelses- og forskningsministeriet samt løbende udviklings- og analyseopgaver.

Som ansat i rektorsekretariatet vil du få indblik mange spændende opgaver, som løses på tværs af universitetet. Du vil komme til at referere til vicedirektør Elisabeth Hvas.

Arbejdsopgaver
Dine hovedopgaver er følgende:

  • Sekretariatsbetjening af ledelsesmøder, der bl.a. indebærer koordinering af mødedagsordener og materiale, kvalitetssikring af materiale og referatskrivning.
  • Koordinering og løbende understøttelse af arbejdet med RUC’s strategiske projektportefølje.
  • Administration af diverse puljer og koordinering af høringer og indstillinger.
  • Bidrage til den løbende sagsbehandling og generel ledelsesbetjening.
  • Afhængig af dine kompetencer og interesser vil du herudover indgå i rektorsekretariatets øvrige opgaver.

Om dig
Vi forestiller os, at du har en samfundsvidenskabelig kandidatuddannelse, fx inden for forvaltning, politik og administration, statskundskab eller lignende. Du kan være nyuddannet eller have et par års relevant erfaring.

Vi lægger vægt på, at du
  • Har et godt blik for proces og kan styre flere sideløbende processer og sikre fremdrift, både selvstændigt og sammen med andre.
  • Er tillidsvækkende og god til at samarbejde på tværs af en stor organisation med mange forskellige faglige perspektiver.
  • Arbejder selvstændigt og er god til at bevare fokus, når der er mange forskelligartede opgaver, også med korte deadlines. Samtidig lægger vi vægt på, at du er god til at sparre og række ud, hvis noget er vanskeligt.
  • Er fleksibel, serviceminded og grundig med sans for detaljer
  • Er god til at formulere dig mundtligt og skriftligt.

Mere information
For yderligere oplysninger om stillingen er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Mette Rue Hansen (61951219) eller vicedirektør Elisabeth Hvas (41879581). Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 34.

Ansættelsesvilkår
Der er tale om en fast ansættelse på 37 timer pr. uge. Ansættelse sker i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC. Du vil blive indplaceret som AC-fuldmægtig med mulighed for at forhandle tillæg.

Tiltrædelse hurtigst muligt og senest d. 1. oktober 2023.

Ansøgning
Søg stillingen på https://ruc.dk/ledige-stillinger-pa-roskilde-universitet/

Ansøgningen skal indeholde:

1. Motiveret ansøgning

2. CV

3. Dokumentation for uddannelse

Ansøgningsfristen er 16. august 2023.

Første runde ansættelsessamtaler afholdes d. 21. og 22. august. Anden samtale afholdes d. 24. august.

Materiale modtaget efter fristens udløb vil ikke blive taget i betragtning.

Roskilde Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge hos os.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Roskilde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Roskilde Universitet, Universitetsvej 1, 4000 Roskilde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1310&ProjectId=146937&DepartmentId=18976&MediaId=4618&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5878620

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet