Brænder du for at løse komplicerede juridiske problemstillinger, der kræver høj faglighed og stærke forvaltningsretlige kompetencer? Vi søger en kontorchef, der har erfaring fra centraladministrationen, kan holde overblikket i komplekse processer og sager, og som hurtigt kan sætte kerneforretningens udfordringer (ejendomsvurdering og ejendomsbeskatning) ind i en juridisk kontekst.
Opgaven kræver fokus på faglighed, styring, samarbejde, trivsel og udvikling
Center for Jura er omdrejningspunkt for den juridiske understøttelse af alle opgaver, der løses i Vurderingsstyrelsen, herunder både de løbende vurderinger og fastsættelse af beskatning, samt udviklingen af et nyt ejendomsvurderingssystem og et nyt ejendomsbeskatningssystem. Kontoret er desuden ansvarlig for den juridiske understøttelse af Vurderingsstyrelsens behandling af visse klagesager, samt gennemførelsen af tilbagebetalingsordningen.
Center for Jura er en del af Stabsområdet, og kontoret består i dag af ca. 28 erfarne og specialiserede medarbejdere, 3 studenter og to kontorchefer, hvoraf du vil blive den ene. Vi arbejder løbende med at styrke den juridiske bistand til det samlede forretningsområde, hvorfor kontoret løbende tilpasses de forretningsmæssige behov. Kontoret er placeret på to lokationer – dels i Roskilde, hvor 15 medarbejdere og den ene kontorchef er placeret og dels i Aalborg, hvor ca. 16 medarbejdere er placeret.
I rollen som kontorchef får du ansvaret for personaleledelsen af de 16 medarbejdere i Aalborg, mens den øvrige ledelse, herunder den faglige og styringsmæssige ledelse, sker i samarbejde med den anden kontorchef. I fællesskab vil I have ansvaret for at videreudvikle et juridisk stærkt center. Du skal i den forbindelse kunne navigere i en organisation med mange forskelligartede opgaver, hvor samarbejde er et nøgleord, både internt i kontoret og på tværs af Vurderingsstyrelsen og Skatteforvaltningen. Derudover kommer du til at indgå i ledergruppen i Stab.
Din kontaktflade spænder bredt internt i Vurderingsstyrelsen, og du kommer også til at arbejde tæt sammen med de øvrige direktionsmedlemmer og Skatteministeriets departement i forhold til det lovforberedende arbejde, ligesom du får en tæt kontakt til relevante styrelser og eksterne organisationer.
Dine opgaver bliver bl.a. at:
- Indgå i den videre udvikling og ledelse af centret med henblik på at sikre styring og prioritering af centrets opgaver, høj faglighed, effektive sagsgange og faglig gennemslagskraft
- Løse komplicerede juridiske problemstillinger og medvirke til at sikre ensartet juridisk opgavevaretagelse på tværs af Vurderingsstyrelsen
- Omsætte komplekse, juridiske afklaringer til effektiv sagsbehandling
- Sikre fremdrift og ensartede løsninger på større sagskomplekser
- Indgå i udviklingsarbejdet vedr. de nye ejendomsvurderinger og ejendomsbeskatning
- Understøtte interessenthåndteringen på det juridiske område
- Sikre løbende udvikling af centrets medarbejdere, så centret er robust i alle teams.
Du er juridisk uddannet, fx cand. Jur., og har flere års ledelseserfaring fra en lignende stilling i centraladministrationen o.l.
Herudover lægger vi vægt på, at du:
- Er stærkt forankret i egen ledelse og brænder for at udvikle medarbejdere gennem tillid og ansvar – og med fokus på forretningskendskab, faglighed og samarbejde
- Er analytisk skarp og kan sætte juraen ind i en forretningsmæssig kontekst
- Har veludviklede juridiske kompetencer, herunder gerne erfaring med fortolkning og anvendelse af reglerne om ejendomsvurdering, ejendomsbeskatning, skattelovgivningen i øvrigt og/eller skatteprocessuelle regler
- Har en skarp pen og kan formidle juridiske og forretningsmæssige problemstillinger, resultater og anbefalinger klart og præcist til administrerbare løsninger
- Er resultatorienteret, konstruktiv samarbejdende og tillidsskabende og formår at finde smidige og solide løsninger på komplekse og principielle problemstillinger
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning, CV og eksamensbeviser bedes sendt senest d. 28. januar 2025 via linket ”Søg stillingen”. Er du tjenestemand stiles ansøgningen til Kongen.
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte underdirektør Charlotte Tølbøl Lauritsen på tlf. 4191 0234 eller kontorchef Anne Marie Hertzum på tlf. 7237 7735.
Vi forventer at holde første runde samtaler d. 3. og 7. februar og anden samtalerunde d. 17. og 18. februar. Der vil indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet samt evt. en case.
Tiltrædelse pr. 1. april 2025. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.
Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål, men der vil eventuelt være mulighed for varig ansættelse.
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er enten Vestre Havnepromenade 5, 9000 Aalborg, hvor du vil skulle påregne tjenesterejser til Roskilde i gennemsnit én gang om måneden eller Ny Østergade 11, 4000 Roskilde, hvor du vil skulle påregne tjenesterejser til Aalborg 1-2 dage hver 14. dag.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Roskilde Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Roskilde, Ny Østergade, Ny Østergade, 4000 Roskilde
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 28-01-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6a1ef374-2e39-4c46-b5b2-7af9245a9a64