Kontorchef til Sikkerhed og Systemforvaltning

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du styre og koordinere arbejdet inden for informationssikkerhed og persondata i to af Danmarks største og mest komplekse IT-projekter? Brænder du for implementering af kontroller i informationssikkerhed og databeskyttelsesretten i en stor organisation med mange interessenter? Og har du mod på at medvirke til sikker og stabil drift af ejendomssystemerne? Så er du måske vores nye Kontorchef i Sikkerhed og Systemforvaltning i Vurderingsstyrelsen.

I stillingen får du mulighed for at bidrage til, at danske boligejere modtager de nye ejendomsvurderinger og beskatningsgrundlag og dermed sikre 45 mia. kr. om året til finansiering af vores velfærdssamfund.

Sikkerhed og Systemforvaltning
Kontoret Sikkerhed og Systemforvaltning er forankret i underdirektørområdet Ejendomsvurdering i Vurderingsstyrelsen, og du bliver kontorchef for 10 dygtige og engagerede medarbejdere. Som kontorchef har du stor indflydelse på, hvordan opgaverne tilrettelægges, ligesom du får ansvaret for den fortsatte opbygning af kontoret.

Som kontorchef vil du bl.a. stå i spidsen for at sikre Vurderingsstyrelsens implementering af kontroller i ISO27001 (udvidet informationssikkerhedshåndbog) og databeskyttelsesretten i Persondataforordningen (GDPR). Herunder også implementering af styringsværktøjer, strategier, politikker, regler og procedurer for databeskyttelse med afsæt i databeskyttelsesretten.

Derudover varetager kontoret rollen som teknisk procesejer for ejendomsvurderingssystemerne i Vurderingsstyrelsen. Du skal således medvirke til at understøtte en stabil og velkoordineret drift af det nye og gamle ejendomsvurderingssystem i tæt samarbejde med Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, som står for udviklingen, drift og vedligeholdelse af systemerne.

Ledelse af forretningskritiske projekter og processer
Vurderingsstyrelsen er i gang med en omfattende udviklingsproces. Du og dine fem nærmeste lederkollegaer skal sammen med afdelingens underdirektør sikre den forretningsmæssige understøttelse af de nye ejendomsvurderinger efter den fastsatte tidsplan. Der er tale om en kompleks opgave på forretningskritiske områder, som stiller store krav til dine ledelsesevner og din evne til at koordinere leverancer på tværs af en række interne og eksterne samarbejdspartnere.

Derudover vil dine opgaver være at:

  • være en nærværende og motiverende personaleleder med et stort overblik
  • sikre koordinering og opfølgning på de projekter og processer, som kontoret har ansvar for
  • sikre forretningsprocesser og planer, der kan understøtte den samlede implementering på tværs i styrelsen
  • bidrage med initiativer til løsning af strategiske udfordringer og tværgående problemstillinger.
Vi forventer, at du er i stand til at sikre leverancer i rette kvalitet og til rette tid, samtidig med at du skaber gode og tillidsfulde relationer på tværs af fagområder og blandt interne såvel som eksterne samarbejdspartnere.

Talent for ledelse og en stærk forretningsforståelse
Vi forventer, at du har en relevant akademisk uddannelse på kandidatniveau, fx. en samfundsvidenskabelig kandidatgrad, og at du har erfaring med ledelse af medarbejdere. Du har strategisk og politisk tæft samtidig med, at du kan navigere og trives i en hverdag med snitflader til både interne og eksterne samarbejdspartnere.

For at lykkes i stillingen er det afgørende, at du har et stort overblik, evner at prioritere og kan levere effektiv program-, projekt- og processtyring. Det er vigtigt, at du trives i en udadvendt rolle, hvor du kan etablere stærke relationer og netværk.

Derudover er det vigtigt, at du:

  • har forståelse for og indsigt i informationssikkerhedsstandarder (ISO27001/2) og databeskyttelsesretten i Persondataforordningen (GDPR)
  • har erfaring med systemforvaltning og ITIL-processer (ITSM), herunder incidenthåndtering
  • har kendskab til skatteområdet og/eller ejendomsområdet
  • kan hjælpe dine medarbejdere med at omsætte komplekse processer og problemstillinger til konkrete løsninger og resultater.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest den 4. januar 2024. Er du tjenestemand stiles ansøgningen til Dronningen.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte underdirektør Anders Juul Nielsen på telefonnummer 61 14 45 84.

Der indgår en logik- og personanalyse i ansættelsesprocessen. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.

Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Ny Østergade 9, 4000 Roskilde.

Læs mere om ansættelse i Vurderingsstyrelsen på www.vurdst.dk/job-og-karriere/.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Roskilde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Roskilde, Ny Østergade, Ny Østergade, 4000 Roskilde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5961849

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet