Kontrolteamet i Roskilde Kommune søger ny kollega

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Roskilde Kommunes Kontrolteam fokuserer på en forebyggende indsats og et helhedsorienteret samarbejde for, at undgå socialt bedrageri og misbrug af offentlige ydelser. I kontrolteamet bliver du en del af et team med to dygtige kollegaer, der arbejder for at sikre en effektiv indsats. Teamet er en del af Ydelsen inden for Jobcenter Roskilde.

Vi søger en kollega, der er drevet af ønsket om at gøre en forskel og bidrage til et retfærdigt samfund, hvor offentlige ydelser når ud til dem, der har ret og behov for dem. Du skal have lyst til at være en del af et engageret team, hvor din indsats anerkendes, og hvor du har mulighed for at udvikle dine faglige og personlige kompetencer.

Arbejdsopgaverne er:

  • behandle anmeldelser/henvendelser fra boger og kollegaer
  • udarbejde partshøring, afgørelser og politianmeldelser
  • personlige og telefoniske samtaler med borgere 
  • virksomhedskontroller i Roskilde Kommune
  • sagsoplysning i samarbejde med Udbetaling Danmark og andre eksterne samarbejdspartnere 
  • stikprøvekontroller på baggrund af Den Fælles Dataenhed, kontroltrin 3 
  • konsulent/sparring for øvrige medarbejder i Roskilde Kommune med det formål at forebygge misbrug af offentlige ydelser
  • Videre udvikling af kontrolopgaver

Vi forventer, at du:

  • er en dygtig kommunikator, både i skrift og tale 
  • bruger samtalen, som professionelt redskab til dialog og med respekt for borgeren  
  • er en god samarbejdspartner med anerkendende tilgang  
  • kan håndtere eventuelt pres fra de borgere, du kommer i kontakt med 
  • er nysgerrig, initiativrig og fleksibel også i en travl hverdag 
  • evner at arbejde på tværs i organisationen med mange forskellige faggrupper  
  • bruger din faglighed til at have fokus på effekten af indsatsen  
  • har et bredt kendskab til relevant lovgivning (retssikkerhedsloven, forvaltningsloven, persondataloven, aktivloven, CPR-loven m. fl.) og løbende holder dig ajour med udviklingen på området 
  • har stærke kompetencer i anvendelsen af interne og eksterne IT- systemer samt registre 

Vi tilbyder 

  • et spændende job med mange udfordringer
  • faglig sparring med kompetente kollegaer
  • indflydelse på arbejdstilrettelæggelsen og høj grad af sagsbehandler kompetence 
  • en arbejdsdag med mangeartede arbejdsopgaver, hvor to dage ikke er ens
  • to kollegaer, som har en afslappet og humoristisk omgangstone 
  • en arbejdsplads i gåafstand fra Roskilde Station 

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer ugentligt med tiltrædelse snarest muligt.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem Kommunernes Landsforening og Dansk Socialrådgiverforening eller HK.
Ved ansættelse indhentes der straffeattest.

Hvis du vil vide mere                                                                                                                     
Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte afsnitsleder Qerim Selmani på telefon 2966 1702 Læs mere om Roskilde kommune på http://www.roskilde.dk 
Ansøgningsfrist: 16.04.2024. Ansættelsessamtaler er planlagt til 22.04.2024.  


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=d27a5661)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Roskilde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Roskilde Kommune - Jobcenter, Rådhusbuen, 4000 Roskilde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6018110

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet