Ledelse af drift og personale i kontaktcenter - spændende stilling i Roskilde

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for faglig ledelse, driftsledelse og arbejdet i en professionel ledergruppe? Er du en dygtig og engageret personaleleder, og evner du at inspirere dine medarbejdere til løbende udvikling og optimering af opgaver og processer?

Så er det måske dig, vi søger, til en af vores enheder i Roskilde, der håndterer henvendelser fra borgere og virksomheder.

En spændende og travl hverdag
Du tilbydes en spændende og udfordrende hverdag i en travl organisation. Her er engagement og sans for kvalitet omdrejningspunkt for løsningen af en vigtig samfundsopgave – nemlig at sikre, at så mange som muligt betaler deres gæld til det offentlige. Hos os får du mulighed for at udfolde din organisatoriske forståelse og sætte dine kompetencer i spil, ligesom du vil arbejde tæt sammen med den øvrige ledergruppe i fagområde Borger- og virksomhedskontakt.

Du får mulighed for at bidrage til en bred vifte af ledelsesopgaver. Politisk forståelse og samarbejde på tværs i Gældsstyrelsen er nøglen til at finde de gode løsninger.

Lidt om os
Gældsstyrelsens arbejde er interessant, udviklende og meningsfuldt, fordi det har stor bevågenhed både politisk og i offentligheden. Hos os i fagområdet Borger- og virksomhedskontakt, er det at sikre en nem vej og kontakt ind i Gældsstyrelsen. Vi håndterer alt fra både telefoniske og skriftlige henvendelser til håndtering af afgørelser, klager, aktindsigt m.v.

Fagområdet har ansvaret for den samlede værdikæde i forbindelse med kommunikation med borgere og virksomheder, herunder at varetage og udvikle Gældsstyrelsens eksterne kommunikation for samtlige fagområder.

Vi søger en funktionsleder til en af 7 enheder i vores kontaktcenter, hvor vi løser opgaver med henvendelser fra borgere og virksomheder, som har gæld til det offentlige. Kontaktcentret varetager flere forskelligartede opgaver med en klar hovedvægt på telefonisk kontakt med borgere og virksomheder bl.a.:

  • Besvarelse af telefoniske henvendelser fra borgere/virksomheder vedrørende håndtering af gæld til det offentlige
  • Besvarelse af skriftlige henvendelser
  • Lettere sagsbehandling i forbindelse med inddrivelsesprocesser
  • Yde faglig vejledning og høj service til borgere og virksomheder.
Vi er en enhed der løfter i flok og griner med hinanden. Enheden består af 21 medarbejdere, der varetager en bred portefølje af opgaver, hvor vi hjælper vi hinanden og samarbejder på tværs.

Du bliver en del af et ambitiøst ledelsesteam og får kolleger, som kan give dig faglig og ledelsesmæssig sparring.

Ansvar og opgaver
Dine ledelsesopgaver vil spænde bredt opgavemæssigt. Du får en afvekslende hverdag og berøring med en bred vifte af samarbejdspartnere både internt på lokationen og på tværs i fagområdet. Du vil referere til underdirektøren i Borger- og virksomhedskontakt og indgå i fagområdets ledergruppe.

Dine opgaver vil bl.a. omfatte:

  • Personaleledelse; herunder 1:1 medarbejdersamtaler, enhedsmøder, trivsel, opfølgning og at være sparringspartner for engagerede og dygtige medarbejdere
  • Driftsstyring; herunder sikre stabil og effektiv drift med høj faglighed i fokus
  • Tage ansvar for at udvikle og styre planlægning og prioritering i enheden, samt nå de opstillede mål for både enheden og Gældsstyrelsen ved bl.a. at være med til at skabe sammenhæng mellem overordnede strategier og opgaverne i enheden
Vi tilbyder dig dermed udfordrende opgaver med en høj grad af selvstændig arbejdstilrettelæggelse, og du vil opleve dygtige og ansvarsbevidste lederkolleger og medarbejdere. Du bliver en del af en arbejdsplads, som lægger vægt på udvikling, god trivsel og en uhøjtidelig omgangstone.

Om dig
Vi søger en stærk og anerkendende lederprofil med relevant uddannelse eller baggrund. Du har samtidig stor interesse og forståelse for arbejdet i en politisk organisation og du:

  • Motiveres af at skabe en god balance mellem driftsstyring, optimering og personaleledelse
  • Sætter en ære i at skabe fremdrift og synliggøre det via struktureret opfølgning og rapportering
  • Er udadvendt, kommunikerende og søger samarbejde på tværs
  • Har en både anerkendende, tydelig og autentisk tilgang i din lederrolle
  • Kan være med til at identificere fremtidige kompetencebehov og sikre den nødvendige udvikling af medarbejderne
Det er en fordel, men ikke et krav, hvis du har et solidt kendskab til reglerne om offentlig forvaltning. Vi forventer, at du har erfaring som leder og ser gerne, at denne er opnået i en større, måske politisk, organisation eller, at du har erfaring med henvendelsesområdet f.eks. fra et callcenter og med gældsinddrivelse f.eks. fra en kredit- eller inkassoafdeling.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest den 28. august 2024. Hvis du i forvejen er tjenestemand og ansat internt i Skatteministeriet, skal du stile din ansøgning til Kongen.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte underdirektør Kristian Ryom på telefon 72 37 59 40.

Vi forventer at afholde 1. samtaler i uge 36. Evt. anden samtale forventes afholdt i uge 37. Hvis du går videre til anden samtale, skal du afsætte tid til en personprofilanalyse samt en logisk test.

I forbindelse med ansættelsen indhenter vi en straffeattest samt referencer. Forud for ansættelse i Gældsstyrelsen foretager vi altid restancetjek for så vidt angår gæld til det offentlige.

Tiltrædelse pr. 1. november 2024 eller efter individuel aftale.  

Stillingen er klassificeret i lønramme 36. Stillingen besættes på overenskomstvilkår.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Universitetsvej 2, Trekroner, 4000 Roskilde.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Roskilde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Roskilde, Universitetsvej, Universitetsvej, 4000 Roskilde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 28-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6094912

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet