Lederstilling for lægesekretærer i plastik- og brystkirurgi på SUH

dato


Sammen med Plastik – og bryst kirurgisk afdelings øvrige ledere vil du stå i spidsen for en spændende og afgørende fremtid, hvor faglighed, processer og organisatoriske rammer skal ændres og styrkes, så afdelingens sekretariatet rustes til bedre og hurtigere at komme i mål med sine opgaver, samtidig med at styrke lægesekretærgruppens sociale liv og arbejdsmiljø.

Om dig!

Vi leder efter en lederkollega som har et solidt fagligt kendskab til sekretæropgaverne, et stærkt ønske om at bedrive tæt, tydelig og nærværende ledelse, og som formår at se muligheder og udviklingspotentialer i det meste. Som Sundhedsadministrativ leder på Plastik – og bryst kirurgisk afdeling forventes du nemlig at være med til løbende at udvikle sekretærfaglighed, kerneopgaver og arbejdsgange i takt med at nye behov opstår og dermed kalder på organisatoriske forandring.

Vi ønsker en leder som via involvering og smittende motivation kan sikre medarbejdere, der hver dag understøtter gode, velkoordinerende og -planlagte patientforløb, og møder patienter og pårørende venligt, rummeligt og imødekommende.

Som leder for lægesekretærgruppen som er delt i 2 sekretariater, vil det blive din kommende opgave at binde alle sekretærerne sammen til en større fælles gruppe gennem daglig ledelse, fællesmøder, sparring og udvikling samt sammenkobling af arbejdsopgaver på tværs for at øge gruppens fleksibilitet i den daglige opgaveløsning, men også for fleksibilitet i arbejdstilrettelæggelse.

Det betyder, at vi forventer du bidrager aktivt og ambitiøst i udviklingen af sekretærernes arbejdsopgaver og -metoder generelt, da vi i de kommende år skal arbejde målrettet på at effektivisere, digitalisere og modernisere vores arbejdsopgaver og -ansvarsområder. Her skal du kunne udvise idérigdom og mod til forandring, men også tålmodighed, empati og stærke samarbejdsevner, så hele organisationen kommer med ombord.

Om os og vores afdeling!

Du vil blive leder af en gruppe på 17 lægesekretærer. Halvdelen er primært knyttet til plastik sekretariat og den anden halvdel bryst sekretariatet. Lægesekretær gruppen er i forskellige aldersgrupper, og med forskellige erfarings – og kompetencegrundlag.

Du bliver desuden en del af ledelsesteamet på 5 personer med Chefsygeplejerske, Cheflæge, to Oversygeplejersker og to Ledende Overlæger. Lederteamet er kendetegnet ved et godt arbejdsmiljø og en faglig og uformel omgangstone. Vi arbejder tæt sammen og ser os selv som en del af et hold med en fælles opgave. Vi sætter retningen i fællesskab og afstemmer og koordinerer vores indsatser på tværs, så vi aldrig står helt alene i ’marken’. Vi forventer af hinanden, at vi tager fælles ansvar, at vi løfter i flok, og at vi udviser ordentlighed i alle arbejdssammenhænge. Vi arbejder sammen på at skabe et godt lederliv, hvor vi taler om det der er svært, men også det vi lykkedes med hver for sig og sammen. Kort sagt, vi interesserer os for hinanden som mennesker.

Vi er ca. 100 medarbejdere i hele afdelingen, der varetager al plastik- og brystkirurgi i Region Sjælland, som f.eks. behandling af brystkræft, sygdomme i brystet, udredning og behandling af modermærkekræft, hudkræft, brystrekonstruktioner og fjernelse af overskydende hud efter større vægttab. Vi foretager ikke decideret skønhedskirurgi. Vi oplever, at vores arbejde er meningsfuldt, da vi blandt andet arbejder med kræftforløb, hvor vi er med til at redde liv sammen med vores kollegaer på tværs af vores professioner og tætte samarbejdspartnere i andre afdelinger. Vi er desuden den afdeling på hele SUH som har størst operationskapacitet, så selvom nogen vil sige vi er en lille afdeling i mennesker, så har vi en stor aktivitet – og det er vi stolte af.

Dine arbejdsopgaver vil bl.a. være:

  • Personaleledelse af 17 lægesekretærer
  • Ansvar for den daglige tilrettelæggelse af arbejdsopgaver og arbejdsrul med øje for fleksibilitet og livsfase behov overfor drift hensyn.
  • Ansvar for samarbejde og koordinering med afsnitslederne og afdelingsledelsen.
  • Ansvar for sekretærernes individuelle faglige udvikling, bl.a. med hjælp fra faglige nøglepersoner blandt sekretærerne.
  • Sikre sammenhænge og bedst mulig ressourceudnyttelse af sekretærgruppen på tværs af opgaver/specialerne plastik – og bryst kirurgi.
  • Ansvar for korrekt varetagelse af registreringsopgaver og øvrige administrative funktioner, der relaterer sig til vores patientforløb, hvor kræftpakker og overholdelse af maximale ventetider er vores kardinalpunkter.
  • Tovholder på implementering og videreudvikling af udvalgte særindsatser, fx arbejdet med digitalisering af det patientadministrative område, optimering og justering af den eksisterende bookingproces
  • Løbende at udvikle fagområdet og opgaveløsningen i tæt samarbejde med dine lederkollegaer på SUH i netværk.
  • TRIO samarbejde under fanen ”De bedste patientforløb i det bedste arbejdsmiljø”.
  • Understøttelse af afdelingsledelsen i datainformeret ledelse. Du skal derfor have flair og forståelse for at genere data fra SP og fremstillingen af samme i tæt samarbejde med afdelingsledelsen.

Vores forventninger til dig!

Vi forventer, at du har et indgående kendskab til sundhedsvæsnet og sekretærfunktionen og/eller det administrative arbejde på et hospital. Derudover ønsker vi at du:

  • Har en stærk organisationsforståelse, stærke samarbejdsevner og formår at navigere fornuftigt i en politisk styret organisation
  • Kan tænke strategisk, arbejde systematisk og spotte nye muligheder og opgavebehov
  • Følger opgaver til dørs i tæt dialog med dine medarbejdere, samarbejdspartnere herunder din ledelse
  • Udviser velovervejet handlekraft
  • Involvere medarbejderne med deres viden i forhold til beslutningstagning.
  • Er en nærværende og empatisk leder, der kommunikerer klart og tydeligt med højt informationsniveau.
  • Er velbevandret i patientens vej rundt i systemet og behersker arbejdet i Sundhedsplatformen til fulde
  • Ønsker at være med til at gøre en mærkbar forskel for både medarbejdere og regionens patienter.
  • Bidrager positivt til det tværfaglige samarbejde og arbejdsmiljø.
  • Gerne ledelsesuddannelse i form af Diplom og/eller Master.

Vi tilbyder:

  • Onboarding program tilrettelagt efter dine behov.
  • Netværket for Sundhedsadministrative ledere på SUH har mentor-funktion for nye sundhedsadministrative ledere.
  • Hvis du ikke har ledelsesuddannelse, vil vi gerne finde den der passer til dig og afdelingen, når du er onboardet.
  • Et stærkt lederteam, som gerne vil hinanden, hvor beslutninger tages i fællesskab og sparring bådes gives og modtages med kyshånd
  • Et ledelsesteam som mødes fast hver 14.dag om ’det der rør sig’ både i afdelingen og i dig. Desuden også heldagsmøder ca 3-4 gange årligt, hvor vi fordyber os i ledelse og vores relationer.
  • Regionens temadage omhandlende ledelse.
  • Regionens obligatoriske ledelse af medarbejder kursus.
  • Indgå i Regionens ledelsesnetværk
  • Go’Morgenmøde hver dag med alle sekretærer
  • En sekretærgruppe som selv på de mest hektiske dage altid har plads til humor og et godt grin, og altid er klar til at støtte og hjælpe hinanden.

Ansættelsesforhold:

Dit daglige arbejde vil være på SUH, Roskilde. Du refererer til afdelingsledelsen og vil i hverdagen have et tæt samarbejde med denne og resten af lederteamet.

Stillingen er til besættelse hurtigst muligt.


Vil du vide mere?

Har ovenstående vakt din nysgerrighed, og vil du gerne vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Chefsygeplejerske Lotte Gebhard Ørsted mobil 40151533/mail:loors@regionsjaelland.dk eller Cheflæge Nicco Krezdorn mobil 40151505/mail:nkre@regionsjaelland.dk. Du er også velkommen til at komme forbi til et uforpligtende besøg over en kop kaffe.

Ansøgningsfristen er 12. december 2024.

1.Samtale tirsdag den 17. december og 2.samtale torsdag den 19.december med case.

Om os

Den 1. januar 2024 fusionerede Sjællands Universitetshospital (SUH) med Nykøbing F. Sygehus (NFS). Som et af Danmarks største akutsygehuse driver og udvikler vi sygehusene i Køge, Roskilde og Nykøbing F. Vi har aktivitet på alle regionens sygehuse, og vi betjener alle regionens patienter med specialiserede sundhedsydelser samt tilbyder sundhedsydelser inden for 32 forskellige lægelige specialer.

Som Danmarks seneste universitetshospital søger vi at omdefinere tilgangen til, hvordan sundhedsfaglige ydelser leveres i regionen. Vi stræber efter at sikre lige sundhedstilbud for alle. Med øget fokus på uddannelse, forskning og innovation arbejder vi ud fra tankesættet om at bygge bro over afstande, etablere tværfaglige fællesskaber og bringe specialiseret behandling tættere på borgerne.

Læs mere om Sjællands Universitetshospital, Nykøbing F. her
Læs mere om Sjællands Universitetshospital, Køge og Roskilde her

Se video om Sjællands Universitetshospital her

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Roskilde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Region Sjælland, Alleen, 4180 Sorø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-12-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6151724

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet