Økonomikonsulent til central økonomifunktion i Roskilde Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at arbejde med budgetlægning, økonomisystem og ledelsesinformation i en stor vækstkommune med en god central og stationsnær beliggenhed – så læs endelig videre!

Den ledige stilling er i afsnittet Økonomi og Analyse, som er kommunens koncernøkonomifunktion, hvor vi har ansvaret for de tre hovedprocesser; budgetlægning, budgetopfølgning og regnskab for hele kommunen. Herudover arbejder vi med udvikling af kommunens overordnede økonomistyring, politiske sager, prognoser, anlægsstyring, analyser, ledelsesinformation og controlling.

Afsnittet består af 12 medarbejdere - både AC’ere og HK’ere - og er præget af et godt arbejdsmiljø, varierende og selvstændige arbejdsopgaver, et højt fagligt niveau, tætte og mangeartede samarbejdsrelationer samt gode muligheder for faglig udvikling.

Stillingsbeskrivelse

Vi søger dig som kan lide at arbejde med tal, har interesse for kommunal økonomistyring og som også gerne har teknisk snilde. Du vil indgå i løsningen af afsnittets mangeartede opgaver og afhængig af dine kompetencer og interesser kan dine opgaver fx bestå af nogle af nedenstående opgaver:

  • Budgetlægning i kommunens økonomisystem (KMD OPUS) i form af styring af pris- og lønfremskrivning, indberetninger og afstemninger i forbindelse med budgetlægningen samt teknisk godkendelse af budgettet i økonomisystemet
  • Systemejerskab for kommunens tværgående ledelsesinformationssystem (Targit) samt udvikling af ledelsesinformation i samarbejde med relevante samarbejdsparter i kommunen
  • Ad-hoc analyse- og beregningsopgaver
  • Budgetlægning og -opfølgning på de finansielle poster i kommunen
  • Opgaver i forbindelse med regnskabsaflæggelse
  • Kendskab til eller erfaring med nogle af de ovennævnte opgaver vil være en fordel.

Vi forventer, at du:

  • har en relevant uddannelsesbaggrund (fx HK-specialist eller samfundsvidenskabelig uddannelse)
  • har interesse for og kendskab til kommunaløkonomi, herunder budgetlægning, kontoplan og/eller regnskab
  • er selvstændig og struktureret i din tilgang til opgaver og har gode skriftlige og mundtlige formuleringsevner
  • er god til at samarbejde på tværs af faglighed og organisatorisk placering
  • er en sikker IT-bruger og stærk i din håndtering af tal i både excel og økonomisystemet – fx til etablering af datagrundlag, kontroller, afstemninger, beregninger og er i stand til at se sammenhænge i et stort talmateriale

Hvis du kan genkende dig selv i opgave- og kompetenceprofilen, håber vi på at høre fra dig!

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er en fuldtidsstilling (37 timer) med løn efter gældende KL-overenskomst, og vi ønsker stillingen besat fra 1. juni 2024. Hvis du har spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte afsnitsleder Line Hyllegaard Schwebs tlf. 4631 3108/email: linehs@roskilde.dk

Send din ansøgning (inkl. CV og relevante eksamensbeviser), så vi har den senest den 22. april 2024 kl. 10.

Vi forventer at holde samtaler i uge 17.

Der vil i forbindelse med ansættelsen blive indhentet straffeattester.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=19021c69)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Roskilde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Roskilde Kommune - Økonomi og Indkøb, Rådhusbuen, 4000 Roskilde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6025429

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet