Projektleder til spændende IT-udviklingsprojekt hos Vurderingsstyrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du en systematisk tilgang, og kan du danne dig et overblik og se sammenhænge og afhængigheder på tværs i et stort IT-projekt? Så er det måske dig, der skal være vores nye projektleder i Vurderingsstyrelsen.

Projektledelse i krydsfeltet mellem IT-udvikling, jura, kommunikation og data
Omdrejningspunktet for de nye ejendomsvurderinger er et nyt IT-system, som vi i fællesskab med Udviklings- og Forenklingsstyrelsen udvikler. Vi søger en projektleder til Vurderingsstyrelsens Meddelelsesteam, som har mod på at træde med ind i vores del af maskinrummet og understøtte implementeringen af det nye system.

Meddelelsesteamet består af 7-8 kollegaer. Vi er ansvarlige for at udvikle indholdet i de automatiserede ejendomsvurderinger, der løbende bliver sendt ud til boligejerne, i takt med at ny IT-funktionalitet udvikles og sættes i drift. Vi arbejder i krydsfeltet mellem IT-udvikling, jura, kommunikation og data, og din opgave bliver at planlægge og holde snor i vores mange leverancer, deadlines og afhængigheder på tværs af et stort IT-program.

Som projektleder sikrer du den nødvendige fremdrift og prioritering af vores opgaver. Du koordinerer udviklingen af vores leverancer i tæt samarbejde med andre teams og projekter, så vores produkter leveres i rette tid og kvalitet. Du får derfor en tæt dialog både med interne samarbejdspartnere i Vurderingsstyrelsen, og også i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen hvor Meddelelsesteamet er en del af en større udviklingskæde.

Vurderingsstyrelsen står et kritisk sted i forhold til at få udsendt ejendomsvurderingerne, så tempoet er højt, og du vil blive udfordret hver dag. Du får en bred opgaveportefølje, fx:

  • Daglig styring, opfølgning og prioritering af teamets kritiske leverancer.
  • Identificere og understøtte løsninger til de udfordringer, vi løbende møder.
  • Projektplanlægning i samarbejde med interne og eksterne interessenter i et stort IT-program på tværs af to styrelser.
  • Afrapportering til ledelse, programstyregruppe osv.
Hvem er du
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse på diplom-, bachelor- eller kandidatniveau samt erfaring med projektledelse.

Det vil være fordel, hvis du har erfaring med projektledelse fra større IT-projekter eller datadrevne systemer, men det er ikke et krav. Har du ikke allerede erfaringen, klæder vi dig godt på, så du er klar til at tage udfordringen op.

Du er god til at skabe overblik i en kompleks hverdag, hvor du løbende tilpasser tidsplaner, justerer opgaver og sikrer nødvendige afklaringer, uden at du glemmer at koordinere med kollegaer og projektets interessenter.

Desuden forestiller vi os, at du:

  • Arbejder selvstændigt, systematisk og disciplineret.
  • Kan se fordelen i grundig planlægning og løbende opfølgning for at sikre fremdrift.
  • Kan se, hvordan teamet spiller ind i en større udviklingskæde.
  • Har gennemslagskraft samt et godt øje for et konstruktivt tværfagligt samarbejde.
Høj faglighed og godt arbejdsmiljø
Du bliver en del af kontoret Administrationsgrundlag Udvikling, som består af ca. 25 kollegaer. Udover at udvikle indholdet i de automatiserede ejendomsvurderinger, har vi også ansvaret for at beskrive den manuelle opgaveløsning, der nogle gange skal supplere det automatiserede udsendelsesflow. Vores faglighed er høj og efterspurgt i store dele af Vurderingsstyrelsen, så vi opstarter også løbende nye og spændende projekter i en organisation i udvikling.

Hver eneste medarbejder spiller en vigtig rolle i hverdagen, hvor vi altid er klar til at hjælpe hinanden og huske fællesskabet. Vi er fordelt på lokationer i Roskilde, Lyngby, Haderslev og Aalborg, og vi arbejder aktivt med at skabe sammenhænge, godt kollegaskab og videndeling på tværs. Stillingen som projektleder er som udgangspunkt i Roskilde og med fremmøde i Lyngby en gang om ugen.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning med CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest den 8. august 2024. Vi holder samtaler fredag den 16. august.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte fungerende kontorchef Sanne Falkeborg på tlf. nr. 72 37 49 07 i uge 28, eller specialkonsulent Rune Lysholt Jensen på tlf. nr. 72 37 19 99 i uge 31 og 32. De øvrige uger er der ikke mulighed for kontakt pga. sommerferie.

Der kan indgå en logik- og personanalyse i ansættelsesprocessen. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted bliver Ny Østergade 9-11, 4000 Roskilde.

Tiltrædelse snarest muligt.

Læs mere om ansættelse i Vurderingsstyrelsen på www.vurdst.dk/job.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Roskilde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Roskilde, Ny Østergade, Ny Østergade, 4000 Roskilde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6081912

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet