BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du en løsningsorienteret og kvalitetsbevidst fagspecialist, evt. internt uddannet i Skatteforvaltningen, som brænder for at løse juridiske problemstillinger i forhold til borgere og virksomheder? Trives du med at arbejde selvstændigt i en travl hverdag, og har du mod på at behandle klagesager og aktindsigtsager? Så er du måske den fagligt stærke person, vi søger som vores nye kollega.
Vores enhed - Klagebehandlingsenheden
I klagebehandlingsenheden arbejder vi med mange typer klagesager og aktindsigtssager. Sagerne behandles dels ud fra en administrativ gennemgang og dels ved retlige skridt. Som vores nye kollega vil du primært sidde med sager, der omhandler forvaltningsret og inddrivelsesret. Derudover arbejder vi i kontoret med processer og påtager os undervisningsopgaver internt i Gældsstyrelsen.
Behandling af klagesager
Som vores fagspecialist kommer du til arbejde med klagebehandling inden for inddrivelsesområdet samt forvaltningsretten, hvor dit arbejde primært vil være sagsbehandling.
Dine arbejdsopgaver bliver bl.a.:
- Afgive udtalelser til Skatteankestyrelsen
- Være medansvarlig for udarbejdelse af aktindsigtssager
- Behandle klager over fordringer
- Ad hoc administrative opgaver.
Du har en relevant fagspecifik uddannelsesbaggrund fx internt fra Skatteforvaltningen, som skatterevisor, Skatteforvaltningens fuldmægtiguddannelse eller er uddannet professionsbachelor i skat.
Det er en fordel, at du har en juridisk forståelse og er bekendt med sagsbehandling, gerne inden for forvaltningsret, inddrivelsesret og obligationsret.
Da vi arbejder med mennesker, som ofte står i en økonomisk svær situation, er det vigtigt, at du formår at etablere og fastholde en konstruktiv dialog, baseret på gensidig tillid og forståelse. Du skal derudover trives med at have et tempofuldt arbejde og være indstillet på, at arbejdsdagen er uforudsigelig.
Stejl læringskurve med ordentlig onboarding og opfølgning
Vi klæder dig naturligvis på til opgaverne. Du bliver derfor introduceret til Gældsstyrelsen, din kommende enhed og får om nødvendigt en introduktion i den gældende lovgivning mv. For at sikre det bedste afsæt for vores fremtidige samarbejde.
Gældsstyrelsen tilbyder derudover:
- Gode arbejdsvilkår med selvstændig arbejdstilrettelæggelse
- Opgaver med et stort ansvar
- Et godt juridisk fagligt og socialt miljø
- Gode udviklingsmuligheder i form af relevant uddannelse og kurser.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest mandag den 5. februar 2024 kl. 10. Samtaler forventes afholdt i uge 7. Der kan indgå en logisk test og en personanalyse eller case i ansættelsesforløbet.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Helle Gudmann på telefon 72 38 89 62.
Der vil forud for ansættelse blive indhentet referencer, straffeattest samt foretaget tjek for så vidt angår restancer til det offentlige.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC) overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Universitetsvej 2, 4000 Roskilde.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Roskilde Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Roskilde, Universitetsvej, Universitetsvej, 4000 Roskilde
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5972264