Selvstændig sagsbehandler til foged-enhed

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Trives du i en hverdag med selvstændige opgaver, hvor dit engagement og din ansvarsbevidsthed er afgørende for succes? Kan du fastholde en empatisk og professionel dialog til borgere og virksomheder i en svær situation? Så læs videre, og se om dette kunne være noget for dig.

Vi søger en dygtig sagsbehandler, der kan se sig selv som foged med fokus på bl.a. håndtering af rocker-bandemiljø og svigs-komplekser.

Hos os får du et spændende job i en offentlig styrelse, hvor vores opgaver og dit arbejde er direkte medvirkende til fx at understøtte sund konkurrence blandt danske virksomheder.

Dine primære opgaver:

  • Tage telefonisk kontakt til virksomheder og forberede dem på en udlægsforretning
  • Gennemføre udlægsforretninger på kontoret og ude hos borgere og virksomheder
  • Afhente aktiver, der skal bortsælges på auktion
  • Have skriftlig og telefonisk kontakt med eksterne samarbejdspartnere
  • Gennemføre evt. kontrolaktioner i samarbejde med fx politi og andre myndigheder
Fagligt engagement og lyst til at lære nyt er vigtigt
Du kan have erfaring som foged, fra et advokatkontor, den finansielle sektor, revisionsbranchen eller en anden offentlig styrelse, hvor du har opbygget kendskab til skattelovgivning. Du kan også være uddannet professionsbachelor i fx Skat, Finansøkonom eller lign. Indgangen kan være mange, men for at trives og lykkes i stillingen er det vigtigt, at du:

  • Har fokus på kvalitet, ordentlighed og effektivitet i din opgaveløsning
  • Arbejder struktureret og selvstændigt og kan træffe egne beslutninger ud fra et fagligt fundament
  • Er samarbejdsorienteret – både i egen enhed, på tværs af organisationen og med eksterne samarbejdspartnere
  • Kan håndtere fortrolig information og opfylde krav om sikkerhedsgodkendelse v. politiet
  • Er fleksibel i arbejdstid og opgavetilgang, da fx kontrolaktioner kan foregå uden for almindelig arbejdstid og sker i tæt samarbejde med øvrige myndigheder
  • Kan anvende Microsoft Office, og har flair for IT generelt, da opgaverne løses i forskellige sagsbehandlingssystemer.
Det er en fordel, hvis du udstråler en naturlig autoritet og har erfaring med konflikthåndtering fra tidligere stilling. Derudover er det afgørende, at du har en empatisk tilgang til opgaven og i kommunikationen med borgere og virksomheder, da disse ofte står i en økonomisk vanskelig situation. Du skal kunne balancere at etablere og fastholde en konstruktiv dialog både på skrift og telefonisk, samtidig med at du udøver myndighedsrollen professionelt.

Vi klæder dig på til opgaven
Når du starter i Gældsstyrelsen, deltager du i vores skræddersyede introduktionsforløb. Her får du grundig undervisning i gældende lovgivning og den mere praktiske opgavevaretagelse.

For at opnå autorisation som foged skal du også deltage i videreuddannelse på diplomniveau inden for områderne: Fogedret og inkassojura samt formueret og civilproces. Herudover er det et krav, at du som foged har gyldigt kørekort (B). Vi stiller tjenestebil til rådighed ifm. fogedforretning.

Vi har også stor interesse i, at du er tryg i din opgaveløsning og varetager opgaverne bedst muligt; derfor sikrer vi løbende opfølgning og sparring via 1:1 samtaler samt mulighed for at vedligeholde og udvikle viden og kompetencer.

Derudover kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en varierende hverdag. Vi arbejder mod fælles mål, og har blik for hinandens styrker og kompetencer. Vi hjælper hinanden på tværs af opgaverne, og du får kolleger, der bakker dig op.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 6. februar 2024.

Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Inga L. Larsen på tlf. 72 37 42 94

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Forud for ansættelse foretager vi restancetjek for så vidt angår restancer til det offentlige, og der vil blive indhentet referencer og straffeattest.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Universitetsvej 2, 4000 Roskilde.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Roskilde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Roskilde, Universitetsvej, Universitetsvej, 4000 Roskilde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5978678

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet