BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger en FM-systemadministrator, der skal supportere og være med til at udvikle den digitale understøttelse af Byggeri og Ejendommes aktiviteter i Roskilde Kommune. Brænder du for implementering og support af FM-fagsystemer, digitalisering i byggebranchen og –driften, samt udarbejdelse og ajourføring af tegningsmateriale, så er denne stilling noget for dig.
Byggeri og Ejendomme består af 100 dygtige og engagerede medarbejdere, som er et godt mix af blandt andet arkitekter, ingeniører, bygningskonstruktører, distriktsledere og tekniske servicemedarbejdere. Vi vægter medarbejdertrivsel og kompetenceudvikling højt og afdelingen er en arbejdsplads, der tiltrækker og fastholder dygtige medarbejdere. Vi bryster os af en god energi og høj faglighed i afdelingen. Vi har bl.a. ansvaret for nybyggeri, vedligehold og drift af kommunens ejendomsportefølje på ca. 1300 bygninger, som tilsammen udgør ca. 600.000 m2.
Vores fælles fokus
Bæredygtigt byggeri er et politisk vedtaget fokusområde for Roskilde Kommune nu og i fremtiden. Det betyder, at der særskilt vil være fokus på indsatser inden for cirkulær økonomi, lavere CO2 udledning og et godt indeklima i byggeriet. Bæredygtighed betyder også, at vi tidligt i processen indtænker den efterfølgende drift og derfor trækker på kompetencerne bredt i afdelingen.
Roskilde Kommune har i 2018 vedtaget en strategi for ejendomsområdet. Ejendomsstrategien indeholder fire strategiske temaer: Optimering af kommunens ejendomsportefølje, Bedre vedligeholdelse af kommunens ejendomme, Bæredygtige ejendomme og Bedre adgang til kommunens ejendomme. Læs mere om Ejendomsstrategien her.
For Byggeri og Ejendomme er service vores kerneopgave. Vi leverer dagligt service til alle kommunens institutioner. Vi skal skabe de bedste rammer for at kommunens 7.000 medarbejdere og ledere kan fokusere på deres kerneopgave over for kommunens borgere og brugere.
Digitalisering er en del af direktionens strategiplan. Vi har taget de første skridt i implementeringen af Dalux, som et samlet FM-system. Vi skal henover det næste år rykke fra forskellige IT-systemer over i Dalux og udnytte de mange synergier på tværs af afdelingen – fra byggeri til drift. Vi skal udvikle brugen af data i både beslutningsprocesser og i den daglige drift. Du skal bidrage til, at vi kommer i mål med implementeringen af DaluxFM i Byggeri og Ejendomme og efterfølgende sikker drift af systemet.
Dine opgaver
Du bliver systemadministrator for DaluxFM på tværs af alle brugerne i Roskilde Kommune. Sammen med projektleder for implementering af DaluxFM skal du forestå den videre implementering af systemet, samt afvikling af eksisterende supplerende systemer, der i dag benyttes af såvel bygherreteamet, vedligeholdelses- og teknikteamet, samt Ejendomsservice under Byggeri og Ejendomme.
Funktionen som systemadministrator indebærer; at holde stamdata på bygningerne i DaluxFM opdateret, forestå oprettelse, ajourføring af brugere, assets og bygninger, samt førnævntes stamdata. Derudover, udarbejdelse af brugervejledninger og hotline/support-funktion, hvor brugerne kan ringe/skrive til dig for hjælp til systemet.
Ud over rollen som systemadministrator vil der i varierende omfang være tegneopgaver med ajourføring og digitalisering af tegningsmateriale. Du vil på egen hånd skulle besigtige og opmåle kommunens bygninger med henblik på ajourføring og digitalisering af tegningsmateriale. Herudover vil der også være opgaver med udarbejdelse af tegningsmateriale ifm. renoveringer og ombygninger.
Foruden dette vil du deltage i tværfaglige projekter omkring f.eks. Byggeri-til-drift, samt bidrage til at udarbejde bilag til IKT-specifikationer ifm. digitale udbud, samt kravspecificering af dokumentationsniveau til digitale afleveringer og indgå i hands-on-delen af digitale afleveringer fra DaluxBuild til DaluxFM.
Hvem er du
Vi forestiller os, at du:
- Har minimum et par års relevant erhvervserfaring
- Har uddannelse som teknisk designer, byggetekniker, BIM-koordinator eller på anden vis kan dokumentere relevant byggeteknisk erfaring
- Har erfaring med og interesse i FM-fagsystemer, herunder såvel implementering som administration og support af systemet, erfaring med Dalux vægtes højt
- Har erfaring med opmåling og optegning af bygninger i AutoCAD og Revit.
Som FM-systemadministrator forestiller vi os, at du er god til supportere brugerne af systemet med et højt serviceniveau, samt har en proaktiv tilgang til løsning af dine opgaver, herunder den fremadrettede implementering af systemet.
Vi forventer ikke, at du har spidskompetence inden for alle områderne, men at du ved egen drift indhenter viden om de områder, der måtte være nødvendige for implementeringen af DaluxFM.
Rekrutteringsproces
Ansøgningsfrist søndag d. 10. dec.
Første samtale afholdes d. 13 dec. Og anden samtale vil foregå d. 18. dec.
Forventet tiltrædelse hurtigst muligt eller senest d. 1. februar 2024.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn efter gældende overenskomst. Der indhentes straffeattest ved ansættelse.
Yderligere oplysninger
Hvis du ønsker flere oplysninger eller har spørgsmål til jobbet er du velkommen til at kontakte: Afsnitsleder Simon Levin telefon 3060 3673
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=1f9a5189)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Roskilde Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Roskilde Kommune - Byggeri og Ejendomme, Rådhusbuen, 4000 Roskilde
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5946599