To økonomikonsulenter til Roskilde Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være en del af Økonomisk Servicecenter? Da 2 af vores kollegaer henholdsvis går på pension og har fået nyt job, har du nu mulighed for at blive vores nye kollega.

Vi er 15 engagerede og kompetente medarbejdere som arbejder sammen i mangeartede samarbejdsrelationer på et højt fagligt niveau, med gode muligheder for faglig udvikling.
Vores kerneopgave er at sikre, at kommunens regnskab er korrekt. Derudover er det også vores opgave at yde den bedste service over for vores kolleger via support om brugen af økonomisystemet samt at følge op på, at opkrævning og betaling sker rettidigt.

Vi er et afsnit i Økonomi og Indkøb, som er kommunens centrale økonomiafdeling. De øvrige afsnit i afdelingen er Rådhusservice/Indkøb samt Økonomi og Analyse                       

Der er fokus på at automatisere og smidiggøre arbejdsgange, som effektivt kan løse de administrative økonomiopgaver. Blandt andet ved at fastsætte og udbrede processer til effektiv fakturabehandling, med opfølgning på at det sker. Det indebærer blandt andet brug af robotter samt opsætning og tilretning af økonomisystemet til automatisk godkendelse af fakturaer.  

Vi bruger KMD-OPUS til økonomi, debitor og løn, samt RAKAT som indkøbssystem.

Afsnittet har herudover ansvaret for at løse en lang række driftsopgaver, hvor du ud fra erfaring og ønsker, vil komme til at have en række af disse faste opgaver:

  • Oprette, ændre og ajourføre roller og rettigheder i KMD-OPUS og i RAKAT
  • Opfølgning på bankaftaler, fuldmagter og aftaler med pengeinstitutter, MobilePay og kapitalpleje m.m.
  • Betaling af fakturaer på få konkrete områder
  • Opfølgning på fejlede fakturaer fra KMD OPUS Salgsstyring, samt besvarelse af spørgsmål om fakturering
  • Opfølgning på fejllister og afstemning af KMD-udbetaling
  • Afløser på opgaven med placering og bogføring af indbetalinger på kommunens bankkonti
  • Besvare telefoner og mail til kommunens økonomi hotline om økonomispørgsmål

Derudover vil der løbende være andre opgaver i afsnittet, der skal løses, som f.eks. afstemning af diverse mellemregningskonti, kvalitetssikring af statusafstemninger, intern revision m.m.

Vi forventer, at du

  • har erfaring med en eller flere af de nævnte opgaver på det kommunale område, og kender til arbejdet med at lave gode processer for elektroniske fakturaer og bogholderiopgaver
  • er god til at dele din viden samt har interesse i, at opgaverne løses med en positiv indstilling til de forskellige krav, vi bliver stillet overfor
  • er god til at kommunikere både mundtligt og skriftligt med alle, både ledere og kolleger
  • har lyst og pondus, til at følge op de steder, hvor opgaverne ikke løses efter de besluttede effektive processer
  • er god til at indgå i et fællesskab, hvor der arbejdes tæt sammen om at løse afsnittets opgaver
  • er i stand til at arbejde selvstændigt og effektivt
  • er ansvarlig og har mod på at varetage koordinering af processer som tovholder/projektleder
  • evner at håndtere komplekse problemstillinger og processer med inddragelse af mange interessenter på tværs af faglighed og organisatorisk tilknytning.

Derfor skal du vælge os:
Vi er en afdeling med høj faglighed, hvor vi har mulighed for at afprøve nye ideer og derigennem påvirke arbejdsdagen. Du får selvstændigt ansvar og god mulighed for at tilrettelægge arbejdet. Du vil komme til at arbejde sammen med engagerede, imødekommende og dygtige kolleger i et godt arbejdsmiljø. Vi lægger vægt på åbenhed, humor og et godt fællesskab med plads til forskelle.

Vi bor tæt på Roskilde Station og motorvejen. Roskilde Kommune har en sundhedsordning for alle medarbejdere og en god kantineordning.

Der er mulighed for hjemmearbejde.

Stillingerne er på 37 timer ugentlig med start snarest muligt. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Der vil blive indhentet straffeattest i forbindelse med ansættelse.

Har du lyst til at høre mere om os og stillingerne, så kontakt afsnitsleder John Thillemann på telefon 4631 3081. Du kan læse mere om Roskilde Kommune på http://www.roskilde.dk 

Ansøgningsfrist den 15. januar 2024 kl. 12,00

1. samtale forventes den 17. januar 2024.
2. samtale forventes den 22. januar 2024.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=ebf02f62)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Roskilde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Roskilde Kommune - Økonomi og Indkøb, Køgevej, 4000 Roskilde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5957844

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet