urister til Centr for Jura, rul 2

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du se dig selv i et job, hvor du bidrager til løsningen af komplekse juridiske problemstillinger med stor samfundsmæssig betydning? Trives du i en afvekslende arbejdsdag, hvor du i samarbejde med kolleger leverer juridisk sparring på et højt niveau? Og/eller vil du bruge dine generalist- og proceskompetencer til at sikre generel juridisk compliance og flow i processer på tværs af styrelsen? Så er det dig, vi har brug for! Vi søger lige nu flere jurister til Vurderingsstyrelsens lokationer i Aalborg, Roskilde, Frederiksberg og Svendborg.

Vurderingsstyrelsen har en stor og væsentlig opgave med at vurdere Danmarks ca. 2,3 mio. ejendomme, hvor vi skal sikre retvisende, ensartede og gennemskuelige ejendomsvurderinger, som bliver til grundlaget for den løbende ejendomsbeskatning i Danmark. Vurderingsstyrelsen skal med nye regler, metoder og data sikre, at borgere og virksomheder modtager de første nye vurderinger siden 2011, tilbud om tilbagebetaling af skatter for perioden, og at der opkræves skatter på baggrund af både gamle og nye boligskatteregler, der sikrer tryghed for den enkelte boligejer.

Til disse store opgaver søger vi i Center for Jura dig med juridiske kompetencer, som er klar på en spændende hverdag, hvor du er med til at spille en central rolle i udviklingen af praksis på området.

Fra sparring om juridiske problemstillinger til juridiske notater om forvaltningsretlige emner
Center for Jura er knudepunkt for de principielle juridiske afklaringer i Vurderingsstyrelsen. Vi har både brug for kolleger, som er vilde med de hurtige juridiske afklaringer og dem, som gerne vil gå mere i dybden, til dem, som kan lide de tværgående og koordinerende afklaringer i udviklingsprojekter og dem, som gerne vil udarbejde en detaljeret redegørelse til ombudsmanden.

Kontorchef Anne Marie Hertzum udtaler om centrets opgaver:

”Vurderingsstyrelsen er et spændende sted at arbejde, fordi der på vores område sker rigtigt meget og fordi vi er i kontakt med så stor en del af befolkningen i vores sagsbehandling. Som jurist har du derfor rigelige muligheder for at få en masse spændende faglige udfordringer i et fagligt stærkt center. Der er både sager, som haster og sager, som giver mulighed for fordybelse, men uanset om det er det ene eller det andet du kan lide, så har vi en stilling til dig.”

Dygtige juridiske kolleger med gode evner til at samarbejde
Du er uddannet cand.jur. eller cand.merc.(jur.) eller tilsvarende. Det er en fordel, hvis du har erfaring fra en politisk styret organisation, men ikke et krav. Ligeledes, hvis du har kendskab til generel forvaltningsret, da Vurderingsstyrelsen er en offentlig myndighed og forvaltningsretten er en integreret del af vores virke, som altid skal indtænkes i vores leverancer, men det er ikke et krav.

Forudgående kendskab til den lovgivning og de retsområder, der er relevante for ejendomsvurderinger og ejendomsbeskatning, det kan være indenfor skatteret, vurderings- eller ejendomsbeskatningsreglerne vil også være en fordel, men det er ikke et krav for at komme i betragtning til stillingen.

Da vi er et tværgående center, løser vi langt størsteparten af vores opgaver i samarbejde med andre. Du skal altså kunne samarbejde med både egne ledere og medarbejdere, men skal også kunne indgå i tæt dialog med medarbejdere i andre styrelser og departementet.

Da vi søger en række medarbejdere og gerne med forskellige profiler, kan du som nyuddannet sagtens komme i betragtning til jobbet. Det væsentligste er, at du ønsker at specialisere dig inden for vores faglige områder, og at du har mod på et job med en stejl læringskurve. Det betyder selvsagt, at vi løbende sørger for relevant kompetenceudvikling af medarbejderne. Ligesom vi har et tværgående juridisk netværk, som sørger for spændende oplæg målrettet alle juristerne i Vurderingsstyrelsen.

Bliv en del af det stærke juridiske miljø i Center for Jura
Vi er 19 medarbejdere i centret og to kontorchefer, størstedelen med en juridisk baggrund. De fleste sidder i Roskilde, men vi har allerede i dag en mindre gruppe på tre medarbejdere i Aalborg. Centret vil dog over de næste måneder blive udvidet med ca. 10 nye kollegaer.

Som jurist er du med til at sikre det stærke juridiske fundament under de offentlige ejendomsvurderinger og ejendomsbeskatninger. Hos os bliver du en del af et kontor med høj juridisk faglighed, der går hånd i hånd med det tværfaglige samarbejde internt og eksternt. Her er mulighed for at specialisere sig inden for afgrænserede områder, dygtiggøre sig som proces- eller projektdeltager/leder med den juridiske vinkel og værdikæden som udgangspunkt, eller prøve kræfter med forskellige juridiske discipliner og dermed gå generalistvejen – og måske senere ledelsesvejen.

Der er en grundig on-boarding, der sikrer, at alle får en god start fagligt og socialt, uanset geografisk placering. Vi lægger vægt på at understøtte fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøftes mellem leder og medarbejder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning inkl. CV og dokumentation for uddannelse via linket ”Søg stillingen” senest søndag den 12. november 2023. Vi sforventer at afholde samtalerne løbende med forventet ansættelse 1. januar 2024 eller snarest herefter.

Du er inviteret til informationsmøde, hvor du kan komme og høre mere om jobbet, møde dine evt. kommende ledere og se hvordan vi er indrettet i kontoret:

Den 1. november i Roskilde kl. 15-17 – mød op på Ny Østergade 9 og kontakt Kontorchef Anne Marie Karstoft Hertzum på telefon 72 37 77 35 ved ankomst

Den 7. november i Aalborg kl. 15-17 – mød op på Vestre Havnepromenade 7 og kontakt Kontorchef Thomas Aggerholm Dalby på telefon 72 37 94 08 ved ankomst

Har du yderligere spørgsmål til stillingen, er du også velkommen til at kontakte kontorchef i Roskilde Anne Marie Karstoft Hertzum på telefon 72 37 77 35 eller kontorchef i Aalborg Thomas Aggerholm Dalby på telefon 72 37 94 08.

Du skal være opmærksom på, at der kan indgå en logisk test, en personanalyse eller en case i ansættelsesforløbet. Der vil forud for ansættelse blive indhentet reference og straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC). Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted kan være på en af disse fire adresser:

Vestre Havnepromenade 5-9, 9000 Aalborg
Ny Østergade 9-11, 4000 Roskilde
Lindevangs Allé 8-12, 2000 Frederiksberg
Bryghusvej 30, 5700 Svendborg

Da enheden hører til på Vurderingsstyrelsens hovedsæde i Roskilde, skal du forvente at møde fysisk i Roskilde en gang hver 14. dag, og i forbindelse med en god opstart vil der være behov for et lidt større fremmøde i Roskilde.

Opslaget er et genopslag, da vi søger flere jurister til flere dele af landet.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Roskilde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Roskilde, Ny Østergade, Ny Østergade, 4000 Roskilde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5930226

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet