BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at arbejde med komplekse juridiske problemstillinger? Og vil du være med til at løfte en vigtig opgave? Vi tilbyder høj faglighed, stor alsidighed og et godt arbejdsmiljø.
Vær med til at udvikle de nye ejendomsvurderinger
I vores kontor arbejder vi med at udvikle og implementere lovmedholdig ejendomsvurdering- og beskatning. Det kræver fordybelse i lovgivningen, juridiske afklaringer og tæt samarbejde med udviklere og kommunikationsfolk for at sikre, at den digitale løsning og den manuelle sagsbehandling spiller sammen. Vi har gang i en række store projekter, og nu mangler vi flere stærke kræfter for at nå i mål.
I vores Meddelelsesteam søger vi dig, som vil være med til at udvikle det automatiserede flow, hvor vi først sender en deklaration med data om ejendommen og herefter afgørelsen om den offentlige ejendomsvurdering, som er ejers ejendomsbeskatningsgrundlag.
I vores Instruksprojekt søger vi dig, som vil være med til at beskrive rammer for og indhold af manuel sagshåndtering, efterhånden som ny funktionalitet udvikles og sættes i drift – så vores kolleger kan løse de manuelle opgaver, der supplerer den automatiserede ejendomsvurdering.
Alsidige opgaver og stor berøringsflade
Hos os får du en alsidig arbejdsdag i et udviklingsmiljø med mange berøringsflader. Du deltager i tværfaglige workshops, hvor du bringer dine juridiske kompetencer i spil, er nysgerrig på it-udvikling og dine kollegers fagligheder, og du bidrager konstruktivt til fremdrift i projektets leverancer. Uanset hvilket projekt du indgår i, vil du også få tid til fordybelse, hvor du skriver dine egne bidrag til leverancerne.
Dine opgaver vil for eksempel være:
- Juridiske afklaringer relateret til det nye ejendomsvurderingssystem
- Fortolkning af ejendomsvurderingsloven, skatteforvaltningsloven og forvaltningsloven
- Bidrag til de skabeloner, der ligger til grund for de automatisk dannede deklarationer og ejendomsvurderinger
- Skrive sagsbehandlervejledninger mm. til brug for den manuelle sagsbehandling i Vurderingsstyrelsen
- Omsætte kompleks jura til enkel kommunikation.
Vi forestiller os, at du har en juridisk uddannelse, fx cand.jur. eller cand.merc.(jur.) og et solidt fagligt fundament.
Du vil trives bedst i stillingen, hvis du er sådan en, der:
- holder af at arbejde med komplicerede juridiske problematikker.
- er nysgerrig på sammenhængen mellem datadrevne it-systemer og jura.
- har en skarp pen og formår at formidle komplicerede juridiske problemstillinger på en enkel og tilgængelig måde.
- er bevidst om værdien i et tæt og konstruktivt tværfagligt samarbejde.
Du bliver en del af kontoret Administrationsgrundlag Udvikling, der er et af Vurderingsstyrelsens centrale udviklingskontorer. Kontoret har en bred berøringsflade, og hver eneste medarbejder spiller en vigtig rolle i hverdagen, hvor vi altid er klar til at hjælpe hinanden. Vi arbejder fra lokationer i Roskilde, Lyngby, Haderslev og Aalborg, og vi arbejder aktivt med at skabe sammenhænge og sikre videndeling på tværs af lokationer.
”Som den nyeste i kontoret kan jeg bare sige, at mine forventninger er blevet indfriet. Jeg er hurtigt kommet ind i projektet, og jeg nyder vekselvirkningen mellem fordybelse, eksekvering og faglig sparring med de andre jurister og de andre fagligheder i projektet. Alle dage er forskellige, og selvom vi har travlt, er der som regel plads til en god snak og et godt grin”, fortæller Rune Lysholt Jensen, som startede den 1. august 2023.
Afhængig af dig og dine opgaver kan vi aftale, om din primære arbejdsplads skal være i Roskilde eller Lyngby. Du skal dog arbejde tæt sammen med kolleger på flere lokationer.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og eksamensbevis hurtigst muligt og senest tirsdag den 9. januar 2024 via linket ”Søg stillingen”. Vi indkalder løbende til samtaler.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Nina Aksig Nørland på tlf. nr. 72 38 88 51.
Der kan indgå en logik- og personanalyse i ansættelsesprocessen. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Efter aftale med dig bliver dit arbejdssted enten Ny Østergade 9-11, 4000 Roskilde eller Nybrovej 116, 2800 Kongens Lyngby.
Tiltrædelse snarest muligt.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Roskilde Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Roskilde, Ny Østergade, Ny Østergade, 4000 Roskilde
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 09-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5957208