Business Analyst med fokus på Procesoptimering og Automatisering søges til spændende og dynamisk organisation

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for procesoptimering og automatisering med bl.a. RPA og AI løsninger? Kan du tilrettelægge og drive analyser, potentialevurderinger og kravspecificering i tæt samarbejde med forretningsejere? Så er du måske den Business Analyst, vi er på udkig efter.

Vi tilbyder spændende opgaver og bred kontaktflade i en dynamisk organisation
Vi søger en dygtig Business Analyst, der skal bidrage til at identificere og udnytte det fulde potentiale for automatisering og optimering af kernedriften i Vurderingsstyrelsen. Som Business Analyst arbejder du i spændingsfeltet mellem forretning og it og spiller en nøglerolle i analyser, kravspecificering, test og implementeringen af konkrete automatiseringsløsninger.

Procesoptimering og Automatisering er et ambitiøst kontor, der skal automatisere manuelle sagsbehandlingsprocesser og facilitere innovation og optimering af driften på tværs af Vurderingsstyrelsen. Kontoret omfatter et stærkt RPA-team og udvider nu med flere AI løsninger bl.a. i samarbejde med Udviklings- og Forenklingsstyrelsen. Kontoret er præget af høj faglighed, initiativ og helhedsperspektiv på opgaveløsningen. Vi dyrker en stærk samarbejdskultur med rig mulighed for sparring.

Vi har indført aktivitetsbaseret indretning i et åbent kontorlandskab, og vi vægter et stærkt socialt samvær og højt humør. Kontoret består af specialister og konsulenter, som har base i henholdsvis Roskilde og Haderslev.

Afhængig af din profil og erfaring vil dine opgaver bestå af at:

  • deltage i planlægning af pipeline og afklaring af automatiseringspotentialer i tæt samarbejde med øvrige centrale fagkontorer og nøglepersoner i styrelsens driftscentre
  • planlægge og facilitere workshops med interessenter
  • planlægge og gennemføre analyseaktiviteter og udarbejde kravspecifikationer, der skaber grundlag for løsningsudvikling
  • deltage i løbende afklaringer med udviklere, systemejere og leverandører ift. den aftalte funktionalitet
  • planlægge og deltage i implementering af løsninger og bidrage til dokumentation af effekter
  • samarbejde med andre fagkontorer samt skatteforvaltningens øvrige styrelser, leverandører og interessenter.
Analytisk tilgang, gode samarbejdsevner og handlekraftig
Vi forestiller vi os, at du har en akademisk eller anden relevant uddannelse med fokus på digitalisering. Det er en klar fordel, hvis du har erfaring med forretningsanalyse fra et professionelt udviklingsmiljø og helst i et agilt set-up.

Du er analytisk i din tilgang til opgaveløsningen og evner at forstå og operationalisere komplekse problemstillinger og nedbryde dem i konkrete opgaver og leverancer. Du er en aktiv medspiller og har gode samarbejdsevner og trives i rollen, som går på tværs af forskellige afdelinger og fagligheder.

Vi ser gerne, at du som Business Analyst har erfaring med AI og RPA-projekter fra et professionelt it-udviklingsmiljø, eller på anden vis har stiftet bekendtskab med disse opgavetyper.

Vi lægger derudover vægt på, at du som person:

  • arbejder struktureret, trives med deadlines og hurtigt kan danne dig et overblik over din opgaveportefølje
  • er engageret, handlekraftig og med et stort drive trives i en dynamisk hverdag i en virksomhed i forandring
  • tænker tværorganisatorisk og i helhedsorienterede løsninger samtidig med, at du har øje for detaljen
  • besidder gode kommunikationsevner og motiveres af at have en bred kontaktflade og arbejde i teams med forskellige fagligheder.
Hvorfor skal du vælge os?
Vi bestræber os på at tage godt imod nye medarbejdere, og lægger vægt på god onboarding og sparring fra første dag. Vi understøtter fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøftes mellem leder og medarbejder under hensyn til opgaverne og teamets behov. Vi har aktivitetsbaseret arbejdsplads og et tæt samarbejde mellem kolleger på forskellige lokationer.

Hos os får du fleksibilitet og frihed under ansvar. Du bliver en del af en professionel og moderne arbejdsplads med en uformel omgangstone. I vores team er der ikke langt fra idé til handling, og vi tror på, at de bedste resultater opnås ved gensidig tillid og samarbejde via en fælles teambaseret indsats.

Vi har fokus på den faglige og personlige udvikling og gør meget ud af, at vi som kolleger altid står klar med en hjælpende hånd, når der er brug for det. Derudover er videndeling rigtig vigtig for os, både den formelle men især også gennem de uformelle snakke over skrivebordet eller ved kaffemaskinen i løbet af dagen.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest onsdag den 3. juli 2024. Samtaler til stillingen forventes afholdt i uge 28.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Steffen Rebien på telefon 72 37 74 15.

Der vil forud for ansættelse blive indhentet referencer og straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted er Ny Østergade 11, 4000 Roskilde, men der er mulighed for også at arbejde fra Vurderingsstyrelsens lokation på Christian X’s Vej 22, Haderslev.

Tiltrædelse snarest muligt.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Roskilde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Roskilde, Ny Østergade, Ny Østergade, 4000 Roskilde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-07-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6068598

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet