HR-partner søges til Roskilde Universitet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du erfaring med HR i en politisk styret organisation og kan rådgive, støtte og udfordre vores ledere, så vi sammen finder de gode løsninger? Har du lyst til at beskæftige dig med en bred vifte af HR-opgaver? Så har vi måske jobbet til dig!

Arbejdsopgaver og kvalifikationer

Roskilde Universitet har en velfungerende HR-partnermodel, og det vil vi gerne fortsætte med. Vi mangler bare en HR-partner, der sammen med vores tre andre HR-partnere er nysgerrig på, hvordan I kan møde vores ledere i den virkelighed, som er deres, og kan omsætte det til gode HR-løsninger, der understøtter universitetets organisation og vores strategiske indsatsområder i de kommende år. Det betyder, at dine opgaver vil blive en blanding af klassiske HR-partneropgaver, juridisk håndtering af HR-sager, samt daglig drift, som fylder en stor del af din hverdag, men også opgaver, hvor du vil være tovholder for HR-initiativer, så du får en bred berøringsflade til hele organisationen. Herudover har vi en forventning om, at de internationale opgaver vil vokse i omfang i de kommende år, og derfor skal du have et internationalt mindset og interesse for de opgaver, der knytter sig til internationale ansættelser, så du på nogle områder vil kunne indgå i disse opgaver i samarbejde med den ene HR-partner, der har dette område som sit særlige fokus.

Arbejdsopgaver vil bl.a. være:

  • Tæt samarbejde og sparring med ledere om bl.a. den daglige drift og ledelse, herunder opfølgning på medarbejdernes trivsel, sygdom, fleks og ferie,
  • Rådgivning om og håndtering af personalejuridiske forhold og regler, herunder de særlige regler for rekruttering og ansættelse, som er gældende for videnskabeligt personale på universiteterne
  • Håndtering af enhedernes disciplinær- og afskedigelsessager samt sparring med leder i at håndtere disse sager,
  • Opgaver ift. internationale ansættelser og onboarding
  • Udformning og implementering af procedurer, udviklingsprojekter og andre HR-initiativer, som understøtter organisationens behov.


Vi lægger vægt på, at du;
  • Har erfaring fra en HR-lignende funktion, herunder praktisk erfaring med personaleadministration eller ansættelses- og forvaltningsret inden for det offentlige område,
  • Har en relevant juridisk eller samfundsvidenskabelig baggrund, eller tilsvarende kvalifikationer,
  • Har interesse for de særlige forhold, der knytter sig til internationale ansættelser og videnskabeligt arbejde i en international kontekst
  • Tænker forretningsorienteret og kan balancere, hvornår der er behov for at være pragmatisk eller vedholdende
  • Har en faglighed og personlighed, som gør, at du er i stand til at sparre og samarbejde med ledere og medarbejdere på alle niveauer i organisationen og i egen afdeling,
  • Er positiv, kan finde roen i en travl hverdag og har let ved at opbygge og fastholde relationer med såvel den erfarne dekan som den nyudnævnte teamleder,
  • Trives med at håndtere komplekse problemstillinger – både selvstændigt og i tæt samarbejde med kolleger,
  • Har gode skriftlige og mundtlige kommunikationsevner på både dansk og engelsk.


Om RUC HR

RUC HR er en afdeling i RUC Administration. Vi er 20 medarbejdere og 1 studentermedhjælper, der beskæftiger sig med både drifts- og udviklingsopgaver. Vi er organiseret i tre teams; Et HR-partnerteam, der er ansvarlig for den løbende sparring med og opfølgning på de faste partnermøder med universitetets ledere om driften og de juridiske rammer, et organisationsteam der varetager en række tværgående udviklingsopgaver, trivsel og arbejdsmiljø, rådsbetjening og statistik, og et sagsbehandlerteam, der arbejder med den daglige administrative løn- og personaledrift og som indgår i vores tætte partnersamarbejde med de enkelte afdelinger.

I RUC HR har vi et mål om, at vi vil samarbejde på tværs, være proaktive og levere brugbare løsninger til organisationen. Vi tror på, at vores indsats gør en forskel og finder, at det giver mening at understøtte universitetets samlede forskningsindsats og bidrage til indsatsen med at sende vores dimittender ud i verden med en god uddannelse i deres ballast. Udover et smil og hyggeligt samvær lægger vi vægt på høj kvalitet i opgaveløsningen og et positivt kollegialt miljø med plads til forskellighed, et godt samarbejdsklima og trivsel.

Du vil blive tilknyttet til vores HR-partnerteam og referere til Miriam Skjalm Lissner, vicedirektør for HR.

Ansættelsesvilkår

Du bliver ansat i henhold til overenskomsten mellem Finansministeriet og AC. Der er mulighed for at forhandle et eventuelt tillæg. Der er tale om en fuldtidsstilling, dvs. 37 timer om ugen, hvor der inden for en fleksibel arbejdstid er mulighed for at præge egen arbejdsdag.

Vi ser gerne, at du kan tiltræde 1. april 2024 eller snarest derefter efter aftale.

Mere information

For yderligere oplysninger om stillingen kan du kontakte HR vicedirektør Miriam Skjalm Lissner på 4234 1302 eller lissner@ruc.dk.

Første runde ansættelsessamtaler vil blive afholdt den 30. januar 2024. Du kan forvente at skulle besvare en caseopgave, hvis du går videre til 2. samtale, der vil blive afholdt den 6. februar 2024.

Ansøgning

Søg stillingen på https://ruc.dk/ledige-stillinger-pa-roskilde-universitet/

Ansøgningen skal indeholde:

1. Motiveret ansøgning

2. CV

3. Dokumentation for uddannelse

Ansøgningsfristen er 21. januar 2024.

Materiale modtaget efter fristens udløb vil ikke blive taget i betragtning.

Roskilde Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge hos os.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Roskilde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Roskilde Universitet, Universitetsvej, 4000 Roskilde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5967377

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet