Bliv HR-konsulent i Roskilde Kommune og vær med til at udvikle kommunale arbejdspladser

dato

Til vores HR-udviklingsteam søger vi en HR-konsulent, der brænder for udvikling af kommunale arbejdspladser, deres ledere og medarbejdere.

Teamet består lige nu af 6 erfarne konsulenter, der hver dag går på arbejde med det formål at levere høj kvalitet med løsninger, der er tilpassede og brugbare for vores organisation - og ikke mindst for kommunens mange arbejdspladser.

Vores opgaver spænder vidt fra klassiske HR-udviklingsopgaver, som rekruttering, kompetenceudvikling og trivsel over til arbejdsmiljø og til facilitering og udvikling af større tværgående projekter og indsatser, der kræver blik for den samlede organisation. Samtidig udfører vi i stigende grad tilpassede eller lokale indsatser, der kan imødegå konkrete behov på den enkelte arbejdsplads.

Vi samarbejder derfor med hele organisationen fra det politiske niveau og helt ud til de enkelte arbejdspladser, samtidig med at vi skal sikre driften og altid have tid til at håndtere de processer, der hører til i en HR-organisation.

Roskilde Kommune har en værdibaseret tilgang til ledelse, og det stiller høje krav til vores evne til at tænke ydelser, som er lokalt målrettede og ikke kun som koncerninitiativer.

Hos os vil du opleve en alsidig hverdag, der er travl og afvekslende. Der vil være dage hvor du eller andre kolleger er på opgaver ude af huset og andre dage hvor vi er samlet på Rådhuset. Vi er ofte flere kolleger indvolverede i vores opgaver og projekter. Vi har en høj grad af selvstyring i vores team, og har både opgaver og projekter, som vi samarbejder om og løser individuelt, vi er meget tilgængelige for hinanden og vægter sparring højt. Vi bestræber os på, at der skal være plads til humor og til at dyrke de kollegiale relationer.

HR består udover udviklingsteamet af et jurateam og et lønafsnit. Vores team refererer direkte til chefen for HR og Byrådssekretariatet. Vi har som udgangspunkt mulighed for at arbejde hjemme én dag om ugen.

Vi forestiller os ikke, at du behøver at have den samme grad af erfaring som dine kommende kolleger. Det kan være, at du er nyuddannet eller har nogle års erfaring fra en tilsvarende stilling. Det vigtigste er, at du kan se dig selv indgå i vores team og både lære og bidrage i forhold til vores opgaver.

Du skal være indstillet på, at selvom vi er et udviklingsteam, har vi også en del mere driftsmæssige opgaver, som du også kommer til at bidrage til løsningen af. Det ligger også fast, at opgaven som sekretær for vores Hoved MED-udvalg ligger i denne stilling. Men herudover vil både dine kompetencer og interesser, samt udviklingen i teamets opgaver, være med til at definere din opgaveportefølge.

Dine opgaver kunne bl.a. være: 

  • at udføre adfærdsanalyser (PTP) i forbindelse med lederrekruttering. Hvis ikke du er certificeret i PTP vil dette kunne tilbydes.
  • Understøttelse af MED-organisationen og kommunens fokus på samarbejde med faglige organisationer.
  • Drift og udvikling af trivselsmålinger og tilknyttede aktiviteter.  
  • Facilitering af workshops om psykologisk tryghed på de kommunale arbejdspladser.
  • Udvikling af kommunens koncepter for onboarding. 
  • Drift af kommunens kursusudbud.
  • Afvikling af temadage og udviklingsforløb for forskellige medarbejder- og ledergrupper.  
  • Endvidere en lang række andre opgaver i arbejdsfeltet mellem HR, organisation og styring.  

Vi efterlyser en kollega, der har: 

  • Lyst til at indgå i eller drive udviklingsprojekter og processer i samarbejde med stab, ledelse og samarbejdsparter.
  • Stærke relationelle kompetencer og evnen til at begå sig på alle niveauer i kommunen. 
  • Godt humør og en sund forståelse for at HR indeholder både udviklingsopgaver og almindelig drift.

Det vil hertil være en fordel, hvis du har kendskab til kommunernes opgaveløsning og organisering.

Vi lægger vægt på at du: 

  • Både evner teamwork og selvstændigt arbejde. 
  • Kan indgå i en samlet HR-enhed med forståelse for den samlede enheds opgaver.
  • Arbejder værdibaseret i tillidsfuldt samarbejde med kommunens ledelse og ledere.
  • Er praksisorienteret og serviceminded. 

Arbejdstid og ansættelsesforhold  
Stillingen er som udgangspunkt på 37 timer. Ansættelse efter gældende overenskomst. Tiltrædelse 1. februar 2025. Der indhentes straffeattest i forbindelse med ansættelse.

Næste skridt 
Roskilde Kommune er en mangfoldig arbejdsplads, og vi opfordrer alle kvalificerede kandidater til at søge. 

Vi vil gerne have din ansøgning senest onsdag den 4. december 2024. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler onsdag d. 11. december og 2. samtale mandag d. 16. december. Der vil være en case i forbindelse med 2. samtale.

For yderligere oplysninger om stillingen er du velkommen til at kontakte HR- og Sekretariatschef Mikael Bay på tlf. 5119 9817, eller specialkonsulent Maria Kofoed Nielsen på tlf. 2425 2981.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=8cf1a7bc)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Roskilde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Roskilde Kommune - HR & Byrådssekretariat, Rådhusbuen, 4000 Roskilde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-12-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6147207

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet